Papier odchodzi do lamusa, a coraz więcej spraw załatwiamy z wykorzystaniem narzędzi elektronicznych. Sprawy urzędowe, bankowość, służba zdrowia – w każdej z tych branż coraz chętniej korzystamy z Internetu i oferowanych przez globalną sieć możliwości. Warsztaty samochodowe nie mogą pozostać w tyle, dlatego powstała Strefa Warsztatu – my.intercars.eu – narzędzie, które pozwala właścicielom serwisów przenieść swój biznes do cyfrowego świata.
Jedną z największych zalet platformy jest możliwość obsługi elektronicznej książki serwisowej auta, która coraz częściej zastępowana jest przez jej papierową poprzedniczkę. Kiedy cztery lata temu przeprowadzano ankietę, w której pytano jak wiele serwisów obsługuje elektroniczne książki serwisowe, aż 87% z nich odpowiedziało, że nie korzysta z tej funkcjonalności. Tymczasem coraz więcej klientów prosi o wypełnienie książki serwisowej w wersji online, a część producentów samochodowych rekomenduje nawet takie rozwiązanie.
Klienci coraz częściej doceniają innowacyjne podejście serwisów i ich zaangażowanie w „opiekę” nad autem. Wybierając elektroniczną książkę serwisową warsztaty wychodzą naprzeciw ich zapotrzebowaniu – dobrze wiedzą kiedy należy wykonać okresowy przegląd techniczny, kiedy umówić się na wizytę wymiany oleju, a kiedy można spodziewać się problemów z klockami hamulcowymi lub oponami.
Dzięki funkcjonalności rekomendowanych usług kierowca zostanie odpowiednio wcześnie poinformowany za pomocą automatycznie wysłanego maila lub SMS-a. Na tej podstawie szybko i sprawnie umówi wizytę w warsztacie. Klient zyskuje pewność, że współpracuje z serwisem, na którym można polegać i który zamiast niego pamięta o wszystkich ważnych terminach związanych z serwisowaniem samochodu.
Korzyści z prowadzenia elektronicznej książki serwisowej mają mieć zresztą nie tylko warsztaty, ale i kierowcy, dlatego Inter Cars zachęca, aby podczas wizyt w serwisach mechanicy namawiali ich na zakładanie bezpłatnego konta w Strefie Kierowcy, dostępnej na platformie Motointegrator.com. (strona rejestracji TUTAJ).
Ważną korzyścią płynącą z korzystania ze Strefy Kierowcy, szczególnie w trudnych czasach związanych z pandemią koronawirusa, jest ograniczenie osobistych wizyt w warsztacie i zwiększenie swojego bezpieczeństwa. Jak to możliwe? Posiadając całą historię auta w jednym, łatwo dostępnym miejscu, można już na etapie pierwszego kontaktu telefonicznego z warsztatem dokonać analizy co będzie niezbędne do naprawienia usterki.
Z kolei serwisy korzystające ze Strefy Warsztatu (my.intercars.eu) pokazują kierowcom, że ich zdrowie i bezpieczeństwo stawiają na pierwszym miejscu, aktywnie wspierają akcję #pomagamypomagać i w sytuacjach, w którym można minimalizować zagrożenie, wychodzą naprzeciw oczekiwaniom klientów.
Narzędzie jest w pełni bezpłatne dla klientów Inter Cars.
Źródło: Inter Cars