Elektryczna Vitara w Europie od lata 2025 r. | MOTOFAKTOR

Elektryczna Vitara w Europie od lata 2025 r.

Suzuki Motor Corporation zaprezentowała w Mediolanie we Włoszech swój pierwszy masowo produkowany model elektrycznego pojazdu na baterie (BEV), e VITARA. Produkcja rozpocznie się w Suzuki Motor Gujarat w Indiach na wiosnę 2025 roku, a sprzedaż jest przewidywana na lato 2025 roku w różnych krajach, w tym w Europie, Indiach i Japonii.

Model e VITARA bazuje na modelu koncepcyjnym „eVX”, który zaprezentowano na Auto Expo w Indiach w styczniu 2023 roku oraz na JAPAN MOBILITY SHOW w październiku tego samego roku. Jest to pierwszy globalny strategiczny model BEV marki Suzuki.

e VITARA, oparta na koncepcji „Emotional Versatile Cruiser”, cechuje się designem łączącym nowoczesną technologię, układ napędowy BEV zapewniający zwinne i dynamiczne wrażenia z jazdy, elektryczny system napędu na cztery koła „ALLGRIP-e” oferujący nie tylko możliwości terenowe, ale także dużą moc, oraz nowo opracowaną platformę „HEARTECT-e” dedykowaną pojazdom elektrycznym.

Układ napędowy e VITARY składa się z osi eAxle integrującej silnik i falownik oraz baterii litowo-żelazowo-fosforanowych. Zapewnia on dynamiczne przyspieszenie od postoju i gwałtowne przyspieszenie podczas wyprzedzania. „ALLGRIP-e” to elektryczny napęd na cztery koła, który wykorzystuje doświadczenie Suzuki w technologii 4WD, z dwoma niezależnymi osiami eAxle z przodu i z tyłu. System ten zapewnia nie tylko dużą moc, ale również precyzyjne sterowanie z doskonałą reakcję. Dodatkowo oferuje tryb Trail, umożliwiający płynne wydostanie się z trudnego terenu poprzez hamowanie obracających się kół i przekierowanie momentu napędowego na przeciwną oś (funkcja  spełniająca zadanie blokady mechanizmu różnicowego LSD).

e VITARA dostępna będzie z dwoma pojemnościami baterii: 49 kWh oraz 61 kWh. Z czego tylko wersja z większą baterią będzie napędzana na 4 koła.

  • Wersja z baterią 49 kWh będzie miała 106 kW mocy i 189 Nm momentu obrotowego.
  • Wersja z baterią 61 kWh będzie miała 128 kW mocy i 189 Nm momentu obrotowego w wersji 2WD, oraz 135 kW mocy i 300 Nm momentu obrotowego w wersji 4WD.

Dostępność modelu na rynkach europejskich jest przewidywana na lato 2025 roku.

Chcesz być na bieżąco z informacjami? Obserwuj nas w wiadomościach Google:

belka Wiadomości Google

Źródło: Suzuki

 

 

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).