Elektryczny MAN na początku 2024 roku | MOTOFAKTOR

Elektryczny MAN na początku 2024 roku

MAN przygotowuje się do rozpoczęcia seryjnej produkcji ciężarówki elektrycznej.

Otrzymano ponad 500 zapytań o zamówienia, 2600 pracowników zostało już przeszkolonych w zakresie stosowania technologii wysokiego napięcia.
MAN Truck & Bus rozpocznie seryjną produkcję nowego elektrycznego samochodu ciężarowego w swoim zakładzie w Monachium w 2024 roku. Firma przeszkoliła już 2600 pracowników w zakresie bezpiecznego obchodzenia się z technologią wysokiego napięcia i nowymi komponentami elektrycznymi w ciągu ponad 17 000 godzin szkoleniowych w Centrum eMobility stworzony specjalnie do tego celu. Pierwsze seryjnie produkowane elektryczne ciężarówki mają trafić do klientów już w pierwszej połowie 2024 roku. Już teraz, na około cztery miesiące przed oficjalnym rozpoczęciem sprzedaży, wpłynęło ponad 500 zamówień elektryczną wersję ciężarówki zdolną do transportu na duże odległości.

 

Aby zapewnić jak najpłynniejsze uruchomienie produkcji nowych elektrycznych samochodów ciężarowych, firma MAN opracowała z eMobility Center zupełnie nową koncepcję przygotowania produkcji. Przyszłościowy model obejmuje nie tylko nową elektryczną ciężarówkę, ale także pojazdy z konwencjonalnymi układami napędowymi, ponieważ oba typy napędów będą w przyszłości produkowane na tej samej linii produkcyjnej.

 

„Aby transformacja z silnika spalinowego na elektryczny samochód ciężarowy powiodła się w sposób zrównoważony w dużych ilościach przemysłowych, musimy również przemyśleć na nowo produkcję. W szczególności fazę, w której nasi klienci już żądają elektrycznych samochodów ciężarowych w większych ilościach, ale nadal potrzebują także ciężarówek z silnikiem Diesla. To wymaga innowacyjnego i wydajnego łączenia w sieć rozwoju produktu i planowania produkcji. Integracyjna koncepcja eMobility Center ogromnie nam w tym pomaga”, mówi Michael Kobriger, członek zarządu ds. produkcji w MAN Truck & Bus.

 

W innowacyjnym warsztacie laboratoryjnym podczas produkcji pierwszych pojazdów prototypowych opracowywane są procesy niezbędne do przyszłej produkcji seryjnej, a jednocześnie pracownicy są już przeszkoleni i wykwalifikowani w zakresie korzystania z nowych technologii. I odwrotnie – mogą wnieść swój know-how z praktycznego doświadczenia produkcyjnego do wydajnego i ergonomicznego projektowania produkcji na wczesnym etapie.

 

Jednocześnie wymagania dotyczące późniejszej produkcji seryjnej są od samego początku uwzględniane przy opracowywaniu pojazdu. W ten sposób w Centrum eMobility powstało już około 30 prototypów nowego eTruck, a w tym roku pojawi się 26 kolejnych. Są one wykorzystywane przez inżynierów testowych podczas najcięższych jazd testowych w lodzie, śniegu i w palącym upale, aby wielkimi krokami przybliżyć nowy model MAN eTruck do produkcji seryjnej.

 

W porównaniu z konwencjonalnym układem napędowym, elektryczny oczywiście różni się całkowicie odmiennymi komponentami, takimi jak akumulator elektryczny i silnik, a także komponentami i okablowaniem wysokiego napięcia. To sprawia, że wspólna produkcja pojazdów konwencjonalnych i akumulatorowych na jednej linii produkcyjnej jest stosunkowo złożona. Zmienna instalacja akumulatorów i silnika elektrycznego z jednej strony lub układu napędowego z silnikiem spalinowym, z drugiej, będzie w przyszłości możliwa dzięki modułowym komponentom, które mogą być stosowane w jednolity sposób, zwłaszcza w podwoziu i okablowaniu. Ogromną zaletą tej mieszanej produkcji jest możliwość dostosowania elastyczności produkcji do aktualnego zapotrzebowania rynku na pojazdy elektryczne bądź spalinowe.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).