SKF produkuje przeguby i łożyska układu zawieszenia dla większości producentów na całym świecie. Olbrzymie doświadczenie i nieustanny rozwój technologii pozwalają na ciągłe udoskonalanie tych produktów. Przebiega ono na wielu płaszczyznach. Najważniejsze z nich to coraz wyższa precyzja wykonania, coraz bardziej zaawansowane materiały i sposób ich obróbki, a także coraz wyższej jakości środki smarne do współpracujących elementów ruchomych.
Większość sworzni wahaczy SKF jest obecnie wykonywana z kutej i fosforanowanej stali, co zapewnia jej maksymalną trwałość i odporność na korozję. Przed zatarciem zabezpieczają je odpowiednie wkładki-panewki z tworzyw sztucznych oraz specjalny smar, który obecnie jest już smarem syntetycznym. Kropką nad „i” są oczywiście najwyższej jakości uszczelnienia, które nie tylko chronią wnętrze przegubów przed zanieczyszczeniami i wilgocią, ale także uniemożliwiają wydostanie się wspomnianego smaru na zewnątrz.
Nowy, wysokowydajny smar syntetyczny to efekt doświadczeń SKF Racing. Jego działanie jest szczególnie wyraźne w przegubach drążków kierowniczych i końcówkach drążków układu kierowniczego, ponieważ zwiększa nie tylko trwałość współpracujących elementów, ale także poprawia reakcje samochodu na ruchy kierownicą i precyzję prowadzenia.
Smar syntetyczny lepiej niż klasyczny chroni współpracujące powierzchnie, zmniejszając tarcie nawet o 35%. Największe korzyści z jego zastosowania odczuwamy zimą, w niskich temperaturach, kiedy wciąż zachowuje swoje właściwości typowe dla temperatur dodatnich. Wówczas najłatwiej zauważyć, że układ kierowniczy z elementami SKF pracuje płynnie, precyzyjnie i lekko – dokładnie tak samo jak latem.
W sporcie takie lekkie szarpanie czy brak płynności układu kierowniczego zimą spowodowane zamarzaniem środków smarnych w przegubach nazywamy efektem „stick-slip”. W eksploatacji cywilnej nie ma on oczywiście aż takiego znaczenia, jednak wybór części zawieszenia SKF ze smarem syntetycznym w przegubach odczuwalnie poprawia bezpieczeństwo i komfort jazdy. Inną zaletą zastosowania smaru syntetycznego jest ułatwiony montaż części – przeguby poruszają się lekko, co ułatwia łączenie ich z innymi elementami zawieszenia.
Ulepszony smar syntetyczny SKF wpływa ostatecznie także na mniejsze zużycie części układu kierowniczego i zawieszenia, zapewniając większą trwałość i dłuższą żywotność nowych elementów.
SKF systematycznie rozszerza ofertę elementów zawieszenia, oferując części trwałe i starannie wykonane przy zastosowaniu najnowszych technologii.
Obecnie oferta obejmuje już ponad 5000 zestawów, również do najnowszych pojazdów elektrycznych. Zastosowanie nowoczesnego smaru syntetycznego wypróbowanego przez SKF Racing podnosi konkurencyjność referencji SKF i bez wątpienia zostanie docenione przez kierowców, którzy cenią sobie wysoką jakość i po prostu lubią prowadzić samochód.
Źródło: SKF