Elf po raz kolejny przełamuje stereotypy. Francuski gigant olejowy, kojarzony przez wiele lat z markami francuskimi, od dłuższego czasu skupia uwagę użytkowników samochodów niemieckich, brytyjskich i koreańskich. Na początku tego roku do sprzedaży trafi aż 8 nowych olejów z homologacjami BMW, Forda, GM, Hyundaia, Kia, Opla i Volkswagena. Elf nie zapomina oczywiście o modelach francuskich – nowością w gamie będzie także nowy olej do diesli koncernu PSA.
Parametry techniczne olejów Elf nie tylko spełniają wymagania najnowszych silników, ale praktycznie każdego roku przesuwają granice technicznych możliwości. Mimo tego klienci, zwłaszcza ci detaliczni, oczekują specjalnych „dedykacji” na opakowaniach, które w szczególny sposób podkreślą współpracę koncernu olejowego i poszczególnych producentów silników.
Elf wychodzi naprzeciw takim oczekiwaniom i od dłuższego czasu oferuje produkty „dedykowane”. Olejowe nowości, z którymi Elf wchodzi w rok 2022 wyraźnie obrazują strategię koncernu. To jeden z czołowych światowych graczy, który na etapie projektowania ściśle współpracuje z największymi producentami samochodów osobowych i pojazdów ciężarowych.
W niezwykle wymagającej klasie 0W-20 pojawią się dwa nowe oleje. Pierwszy to EVOLUTION FULL-TECH APX 0W-20 (ACEA C5, API SN – RC, ILSAC GF-5) dedykowany do najnowszych benzynowych silników BMW, Jaguar, Land Rover (STJLR.03.5004).
Druga nowość w klasie 0W-20 to EVOLUTION FULL-TECH VSX 0W-20 (ACEA C5) – polecany do najnowszych silników benzynowych i wysokoprężnych grupy VW (homologacja VW 508.00 / 509.00) i Porsche (C20).
Kolejna nowość, to EVOLUTION FULL TECH FDX 0W-30 (ACEA C2). To olej dopasowany do wybranych silników wysokoprężnych Forda – ma homologację FORD: WSS-M2C950-A oraz Jaguara i Land Rovera (STJLR.03.5007).
Jeszcze jedna pozycja do silników Forda, Jaguara i Land Rovera. Doskonale nadaje się do jednostek Eco-Boost. To Elf EVOLUTION FULL TECH FEX 5W-20 (ACEA C5, API SN/CF) z homologacją FORD: WSS-M2C-948-B, Jaguar Land Rover: STJLR.03.5004.
EVOLUTION FULL-TECH DTX 5W-30 (ACEA C2 & C3, API SN/CF) zainteresuje zapewne posiadaczy samochodów różnych marek, ponieważ ma szereg homologacji czyniących go idealnym do stosowania w najnowszych sinikach Mercedes-Benz (229.52), Opel/Vauxhall (OV0401547), General Motors (Dexos 2TM – poziom).
EVOLUTION FULL-TECH C2 5W-30 (ACEA C2) został dla odmiany opracowany z myślą o silnikach benzynowych i wysokoprężnych EURO V koncernu PSA (PSA B71 2290) i Toyoty (spełnia wymagania).
Ostatnia nowość 5W-30 to Elf EVOLUTION 900 USX 5W-30 (API SP, ILSAC GF-6A) – szczególnie zalecany do benzynowych silników turbo z wtryskiem bezpośrednim marki General Motors (Dexos 1TM Gen2) oraz wybranych jednostek Forda (WSS-M2C961-A1).
Listę styczniowych nowości zamyka EVOLUTION FULL-TECH LSX 5W-40 (ACEA C3, API SN/CF). To kandydat na bestsellera na naszym rynku. Poza szeregiem dopuszczeń, produkt ma homologację VW 505.01, która czyni go idealnym do stosowania w silnikach VW z pompowtryskiwaczami. To najpopularniejsze diesle na naszym rynku wtórnym. Inne homologacje: Porsche (A40), Mercedes-Benz (229.1), Ford (WSS-M2C 917-A-poziom), Fiat (9.55535-S2-poziom), General Motors (Dexos 2TM – poziom).
Źródło: TotalEnergies