Zakończony niedawno sezon Dacia Duster Elf Cup 2018 wzmocnił świadomość marki i udział rynkowy olejów silnikowych i środków eksploatacyjnych producenta.
Od początku swojego istnienia marka Elf angażuje się w liczne udziały w sportach motorowych. Od Moto GP, poprzez WRC na Rajdzie Dakar kończąc. Obok globalnych projektów realizowane są także te o zasięgu lokalnym. Dobrym tego przykładem jest – rozgrywana w Polsce – seria Dacia Duster Elf Cup (DDEC). Są to wyścigi terenowe typu cross-country, w których startują załogi złożone z amatorów. W ten sposób mogą oni zrealizować swoje pasje i marzenia o starcie w profesjonalnych zawodach. Co więcej, DDEC zaliczana jest do Rajdowego Pucharu Polski Samochodów Terenowych.
Elf nierozerwalnie współpracuje z koncernem Renault, do którego dziś należy marka samochodów Dacia. Nasze produkty trafiają na tzw. pierwsze zalanie fabrycznie nowych samochodów, jak też proponowane są podczas przeglądów i czynności serwisowych w ASO. Gdy powstawała idea serii Dacia Duster Cup, naturalnym krokiem było przyłączenie się marki Elf do tego projektu. Nasz udział nie ogranicza się jedynie do dodania nazwy w tytule pucharu czy pokazania logo, ale przede wszystkim zastosowania produktów w rajdowych samochodach.
Dyrektor Marketingu i Badań Rynkowych w Total Polska - Ewa Kalinowska
W sezonie 2017 zespoły DDEC korzystały z pierwszej generacji Dacii Duster 4×4. Na kolejny przygotowano już nowego Dustera, także z napędem na cztery koła. Zespół inżynierów i mechaników dokonał w nich wielu modyfikacji, w tym zwiększenia mocy silnika do 130 koni mechanicznych, podniesienia momentu obrotowego do 287 Nm przy 1903 obrotach na minutę, jak też wzmocnień w wale napędowym, skrzyni biegów i przekładni tylnego mostu.
Niezmiennie w obu przypadkach zastosowano syntetyczny olej silnikowy Elf Evolution Full-Tech FE 5W-30, półsyntetyczny olej do tylnych mostów Total Transmission Dual 8 FE 80W-90, specjalny olej do skrzyń biegów koncernu Renault typu Super High Performance TransElf NFP 75W-80, olej do wspomagania układu kierowniczego klasy Dexron III – ElfMatic G3, syntetyczny płyn do układu hamulcowego Elf Frelub 650 i gotowy do użycia płyn typu Long Life do układu chłodzenia CoolElf Auto Supra -37 st. C.
Wszystkie nasze produkty stosowane w Dacia Duster Elf Cup mają identyczną specyfikację, jak te dostępne na rynku. Teraz posłużą naszym specjalistom do badań i analiz, które mogą zaowocować kolejnymi udoskonaleniami składu czy formuły. Niemniej już teraz została potwierdzona ich jakość i niezawodność ochrony w bardzo ekstremalnych sytuacjach, jakie panują na torze off-roadowym. Przełożyło się to na zainteresowanie nimi polskich kierowców, według danych firmy Moto Data, dystrybucja numeryczna w 2017 wzrosła z 17 do 21 procent, a w tym roku szacujemy przekroczenie 30 procent. Drugim silnym filarem naszej dystrybucji są warsztaty, w których wybór oleju silnikowego oparty jest na rekomendacji mechanika.
- Ewa KalinowskaTegoroczna edycja Dacii Duster Elf Cup składała się z pięciu rajdów, które zorganizowano pomiędzy kwietniem i wrześniem. Na liście startowej znalazło się dziewięć załóg. Po raz drugi zwyciężyli Krzysztof Wincentowicz i Bartłomiej Boba, którzy w nagrodę otrzymali… kolejną Dacię Duster. Część załóg DDEC skorzystało z możliwości dodatkowych startów, między innymi Baja Portalegre 500 czy Raid of the Champion.
Klasyfikacja generalna Dacia Duster Elf Cup 2018:
Ruszyły już zapisy na trzeci sezon Dacia Duster Elf Cup.
Źródło: Total