Według najnowszego raportu Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego rzeczywisty park samochodów osobowych zbliża się do 17 milionów egzemplarzy. Niecałe 10 procent z nich należy do podmiotów gospodarczych, przy ich rejestracji wpisano numer REGON. Kolejne 2 miliony to lekkie samochody dostawcze do 3,5 tony. Całość uzupełnia ponad 700 tysięcy pojazdów ciężarowych i ciągników siodłowych oraz 1,7 miliona przyczep oraz naczep, a także 80 tysięcy autobusów. Na podstawie tych danych wielkość floty pojazdów mechanicznych można określić na ponad 6 milionów egzemplarzy.
W przypadku pojazdów wykorzystywanych w działalności gospodarczej ważny jest zwrot poniesionych inwestycji i amortyzacja. Dlatego ich właściciele nie mogą pozwolić sobie na przestoje w warsztacie w oczekiwaniu na naprawę czy przegląd serwisowy. Kluczem do optymalizacji kosztów jest więc sprawne zarządzanie, którego elementem może być program ELIT Flota. Naszym atutem jest bogata oferta części zamiennych i akcesoriów oraz gwarancja szybkiej realizacji zamównienia poprzez rozbudowaną sieć filii regionalnych i lokalnych.
Manager ds. Klientów Flotowych w ELIT Polska - Łukasz Grądzki
Warsztaty uczestniczące w programie ELIT Flota świadczą usługi w zakresie przeglądów okresowych, napraw mechanicznych, diagnostyki, serwisu ogumienia oraz napraw blacharsko-lakierniczych. Uzupełnieniem oferty jest usługa „door to door”, możliwość skorzystania z samochodów zastępczych oraz rozliczenia w formie bezgotówkowej.
Na co dzień wsparcie zapewnia bezpłatna platforma internetowa z dostępem do danych serwisowych pojazdu i zestawienia poniesionych kosztów, a także kalendarz planowanych przeglądów okresowych i wymiany części eksploatacyjnych. Zakres usług w programie ELIT Flota jest sukcesywnie poszerzany, podobnie jak katalog produktów, w tym nowe marki na polskim aftermarkecie, jak np. Starline.
Program ELIT Flota to także propozycja dla niezależnych warsztatów samochodowych, których właściciele chcą powiększyć zakres świadczonych usług. Przystąpienie do niego daje także możliwość skorzystania z szeregu praktycznych szkoleń i wsparcia za pośrednictwem infolinii technicznej oraz dostęp do bazy wiedzy.
- Łukasz Grądzki
Źródło: ELIT Polska