Raport zawiera szczegółową ocenę rzeczywistych emisji zanieczyszczeń z warszawskich pojazdów, a także zalecenia dotyczące polityki w zakresie poprawy efektywności środowiskowej pojazdów w mieście. W szczególności badano koncentrację pojazdów w mieście oraz ich emisyjność, aby określić, w jaki sposób władze Warszawy mogą ograniczyć zanieczyszczenia wytwarzane w ruchu drogowym.
Publikacja zawiera również aktualną dla miasta analizę, ponieważ rozpoczyna dyskusję na temat strefy czystego transportu, dla której ramy prawne określono niedawno w ustawie o elektromobilności i paliwach alternatywnych.
Badano także emisyjność bardzo powszechnych w Polsce importowanych pojazdów używanych i przedstawiono propozycję rozwiązania problemu stosunkowo wysokich emisji zanieczyszczeń z tych pojazdów w Warszawie. W ramach studium przypadku porównano wyniki uzyskane w Warszawie z wynikami badania TRUE przeprowadzonego równolegle w Brukseli, co pozwala lepiej zrozumieć, w jaki sposób różne polityki prowadzone w obu miastach wpływają na emisje z pojazdów lekkich, taksówek i autobusów.
Pełny raport „Ocena rzeczywistej emisyjności pojazdów w Warszawie” jest dostępny TUTAJ.
Źródło: TRUE