Londyńska firma o japońskich korzeniach została założona, aby zaopatrywać japońskich producentów samochodów w Europie i wprowadzać produkty ENEOS w Europie. Dziś ENEOS sprzedaje swoje środki smarne do silników samochodowych w prawie wszystkich krajach europejskich.
ENEOS to z pewnością wciąż młoda marka w Europie w porównaniu do wielu konkurentów z segmentu premium. Chociaż nasz udział w rynku jest już na tyle duży, że jest zauważalny, nadal inwestujemy w rozbudowę naszej sieci dystrybucji. Wierzymy w nasz długoterminowy sukces, ponieważ widzimy, że Europa jest właściwym rynkiem dla produktów najwyższej jakości. Tutejsi kierowcy bardzo cenią swoje pojazdy – wyjaśnia Bahie Hassan, kierownik regionalny w ENEOS Europe.
W ostatnich latach ENEOS z powodzeniem współpracował z dystrybutorami części zamiennych, którzy oferują pełną gamę produktów, od części zamiennych po środki smarne, i dysponują sprawną, wydajną logistyką. Decyzja o wprowadzeniu katalogu TecDoc jest strategicznym krokiem, aby ENEOS był znany w Europie i docierał do nowych klientów.
TecDoc umożliwia klientom ENEOS zapoznanie się z nowymi ofertami i dobranie odpowiednich olejów do swoich pojazdów. Stało się to coraz bardziej skomplikowane w Europie ze względu na wymagania OEM dotyczące nowych technologii silników i norm emisji.
Rozszerzamy naszą ofertę, aby zaoferować produkty do wszystkich pojazdów japońskich, europejskich i koreańskich producentów w Europie. Prezentując je w Katalogu TecDoc, możemy lepiej dotrzeć do klientów i poinformować ich o asortymencie produktów ENEOS. Dla dotychczasowych klientów jest to wydajna platforma do poznawania naszych nowych produktów – mówi Przemek Rybka, Group Manager w ENEOS Europe.
Plan ENEOS zadziałał i Przemek Rybka jest zadowolony z pozytywnych rezultatów.
Otrzymujemy już więcej zapytań z rynku i zauważamy, że zainteresowanie naszymi produktami wzrasta. Wielu naszych klientów posiada platformy internetowe, które korzystają z bazy danych TecDoc. Widzą korzyści z posiadania wszystkich informacji o asortymencie produktów ENEOS w swoich systemach zamówień online; upraszcza to komunikację z klientami. TecDoc jest ważną platformą do prezentacji naszego asortymentu i dostarczania informacji o premierach produktów, specyfikacjach, zastosowaniach itp. – podsumowuje Rybka.
Źródło: TecAlliance