W jednym dniu udało nam się zgromadzić ponad 200 kierowców pojazdów elektrycznych oraz jeszcze większe grono fanów bezemisyjnego transportu. Po raz kolejny mogliśmy się przekonać, że e-rewolucja nabiera coraz większego rozpędu. Na Torze Modlin pojawiło się ponad 200 samochodów. Następnie wszystkie auta uczestniczyły w paradzie na obiekcie – powiedział Łukasz Lewandowski, Koordynator EV Klub Polska.
By dojechać na Tor Modlin użytkownicy zeroemisyjnych pojazdów musieli w niektórych przypadkach pokonać setki kilometrów. Wśród zgromadzonych nie zabrakło samochodów i ich właścicieli z m.in. Warszawy, Kutna, Kraśnika, Poznania, Kłobucka, Torunia, Działdowa, Katowic, Bydgoszczy, Pucka, Białegostoku, Gdyni, Łask czy Krakowa. To pokazuje, że dystans nie stanowi problemu. Każdy z pojazdów bez problemu dotarł na miejsce wydarzenia, gdzie wszyscy zgromadzeni mogli nie tylko podziwiać, ale też porozmawiać z użytkownikami i rynkowymi ekspertami.
Dziś już chyba nikt z nas nie ma wątpliwości, w którym kierunku zmierza branża automotive. Przyszłość motoryzacji wyznaczają dwie wartości – elektromobilność oraz zeroemisyjność. Zrównoważony transport, bezpieczeństwo i ekonomiczna jazda to kamienie milowe w walce o ochronę klimatu. LG Energy Solution Wrocław jako największy producent baterii litowo-jonowych w Europie z dumą wspiera inicjatywy promujące elektromobilność. Dowodem na to jest znaczna liczba zgromadzonych na Torze Modlin pojazdów posiadająca akumulatory trakcyjne naszej produkcji. To właśnie nasze zeroemisyjne pojazdy otwierały i zamykały paradę aut elektrycznych podczas zlotu na Torze w Modlinie. Jesteśmy dumni, mogąc stać na czele tych, którzy razem z nami walczą o przyszłość elektromobilności – komentuje Agata Marcinkiewicz, Rzecznik Prasowy LG Energy Solution Wrocław.
II Zlot EV klubu Polska, który miał miejsce na Torze Modlin podczas EV Experience powered by LG Energy Solution Wrocław, był również doskonałą okazją, by z bliska przyjrzeć się najbardziej popularnym w Polsce markom i modelom samochodów elektrycznych. Dominowały samochody Tesli (Model 3, Model Y i Model S). Można było także zobaczyć takie samochody jak: Mercedes EQA, EQE, EQS i EQV, Hyundai Ioniq 5 oraz Kona Electric, Audi e-tron, Peugeot e-208, Skoda Citigo-e, Renault Zoe, Skoda Enyaq, Audi Q4 i Q4 Sportback, Chevrolet Bolt, Citroen C-Zero, Kia e-Soul, Volkswagen ID.4, Ford Mustang Mach-E, Nissan Leaf, Seres 5, Fiat 500e czy SsangYong Korando e-Motion. Nie zabrakło też unikatowej na skalę kraju elektrycznej Syreny. Słowem, pełne spektrum modeli dostępnych zarówno w Polsce i w Europie, jak i za Oceanem.
Zwieńczeniem dnia pełnego emocji było starcie prywatnych pojazdów elektrycznych na torze sportowym Toru Modlin. W szranki stanęli właściciele e-aut, których zadaniem było wykręcenie jak najlepszego czasu przejazdu. Najlepsze czasy uzyskali kierowcy Tesli Model 3 Performance: Marcin Stefański (1:02,4), Gabor Wnuk (1:09,5) oraz Maciej Drzewiecki (1:11,3).
Tegoroczny zlot pojazdów elektrycznych obfitował w dodatkowe atrakcje. Wśród nich nie można zapomnieć o wyścigach pojazdów elektrycznych. Właściciele samochodów elektrycznych, którymi przyjechali na tor wystartowali w okrążeniach na czas. Najlepsza czasówka dawała przepustkę do kolejnej serii. W efekcie w finale wystartowało pięć pojazdów – podsumował Łukasz Lewandowski, Koordynator EV Klub Polska.
Źródło: EV Klub Polska