GO+EAuto oficjalnie rozpoczęło współpracę z EV Klub Polska, największym ruchem właścicieli i użytkowników pojazdów elektrycznych w naszym kraju, który liczy już ponad 2000 użytkowników. Firma jest operatorem kompleksowego systemu ładowania samochodów elektrycznych. W swojej sieci posiada 44 stacje, ze znaczną przewagą stacji typu DC. Są one głównie zlokalizowane na południu Polski, jednakże docelowo na koniec 2023 roku mają pojawić się na terenie każdego województwa.
W kolejnych latach sieć ma rozszerzać się cyklicznie, zarówno w roku 2022, jak i 2023 w tempie 20 stacji rocznie. W głównej mierze będą to szybkie stacje ładowania o mocach 150 kW i więcej. Firma GO+EAuto, w ramach portfolio, ofertuje ponadto także stacje ładowania, wśród których są m.in. warianty naścienne AC, wolno stojące punkty AC lub DC oraz warianty ultraszybkie DC.
Niezwykle cieszymy się na perspektywę bliższej współpracy z EV Klub Polska. Wierzymy, że ten projekt jest znaczącym czynnikiem do zbudowania silnej, elektromobilnej społeczności oraz będzie również stanowił wydatną zachętę dla potencjalnych posiadaczy pojazdów elektrycznych. Partnerstwo z EV Klub Polska jest kolejnym krokiem w procesie tworzenia trwałych relacji z osobami elektromobilnymi przez GO+EAuto. Ma ono na celu zoptymalizowanie wykorzystywania ogólnodostępnej infrastruktury ładowania czy generowanie, dla nas jako Operatora, niezwykle cennego feedbacku. Ufamy, że wspólnie z członkami Klubu wspólnie będziemy mieć jeszcze większy wpływ na popularyzację i wsparcie rozwoju dla pojazdów zeroemisyjnych – mówi Maksymilian Surówka z GO+EAuto.
Współpraca pomiędzy GO+EAuto i EV klub Polska ma zaowocować m.in. zniżkami na ładowanie samochodów elektrycznych dla członków klubu. Za sam fakt rejestracji w Klubie przyznana ma zostać bonifikata w postaci 5%-owego kodu rabatowego. Po wypełnieniu 3 ankiet w panelu badawczym EV Klub Polska, bonus zwiększyć ma się do 7%, a po wypełnieniu 6 ankiet do 10%. Wypełnienie ankiety zajmuje dosłownie kilka minut, a na podstawie ich wyników tworzona jest baza preferencji obecnych i przyszłych kierowców e-pojazdów, dzięki której Klub będzie mógł jeszcze aktywniej zabiegać o interesy społeczności użytkowników EV w Polsce.
Mamy wiedzę i doświadczenie, które powinno mieć wpływ na kształt rynku elektromobilności w Polsce. Naszą ambicją jest oddziaływanie na kierunki rozwoju rynku zarówno w zakresie infrastruktury ładowania, subsydiów, także na poziomie lokalnym. Jesteśmy niezmiernie zadowoleni, że do grona partnerów klubu dołącza kolejny gracz z branży e-mobility. To dla nas wyróżnienie a zarazem korzyść, ponieważ firma zaoferowała dla naszych klubowiczów zniżki na ładowanie pojazdów w wysokości 5, 7 i 10%. Cieszy nas fakt, że wspólnie możemy promować elektromobilność i jednocześnie dbać o nasz budżet – mówi Łukasz Lewandowski, koordynator EV klub Polska.
Żeby móc skorzystać z rabatów należy wykonać kilka prostych czynności. Po zarejestrowaniu się w klubie i wypełnieniu ankiet, kod zostanie wysłany na wskazany e-mail oraz będzie widoczny na portalu evklub.pl, w panelu użytkownika. Następnie należy pobrać aplikację GO+GoNet – EV CPMS, dokonać rejestracji i wprowadzić otrzymany kod rabatowy. Tyle wystarczy, by obniżyć koszty ładowania – z 1,60 zł/kWh (DC do 40 kW) do 1,52 zł/kWh przy 5%-owej bonifikacie, do 1,49 zł/kWh przy 7%-owej i do 1,44 zł/kWh przy 10%-owej uldze.
Jeżeli natomiast użytkownik korzysta ze złącza Typ 2 (AC do 22 kW), to koszty zmniejszają się odpowiednio z 1,15 zł/kWh do 1,09 zł/kWh, 1,07 zł/kWh i 1,04 zł/kWh. Uruchomienie ładowania może odbywać się na dwa sposoby – z poziomu aplikacji lub przy wykorzystaniu karty RFID, które można odebrać w biurze EV Klub Polska lub podczas comiesięcznego spotkania #MonthlyMeetUp, organizowanego przez Klub.
Dotychczasowe doświadczenia, związane z rabatowaniem ładowania, są optymistyczne. Klubowicze chętnie wypełniają ankiety uzyskując 5%, 7% lub 10%-ową zniżkę na ładowanie swoich samochodów elektycznych w największej sieci ładowania publicznego – GreenWay Polska. Od momentu wprowadzenia promocji w grudniu 2020 r. wygenerowano łącznie 1059 kodów. Użytkownicy ze zniżką wykonali 13 720 sesji ładowania i przejechali ponad 1,5 miliona kilometrów (dokładnie 1 536 725 km) – wyliczonych na podstawie wykorzystanej energii (w kWh). Wyliczono także zysk dla środowiska. W efekcie użytkowania e-samochodów nie wyprodukowano 224,89 ton dwutlenku węgla.
Po dołączeniu nowego partnera GO+EAuto, sieć stacji ładowania z możliwością skorzystania przez klubowiczów z ładowarek ze zniżką, zwiększy się łącznie do 491 stacji (447 – GreenWay Polska i Słowacja oraz 44 – GO+EaAuto). W tym roku ta sieć powiększy się o kolejne punkty i w efekcie osiągie poziom 666 stacji (597 – GreenWay i 69 – GO+EAuto) – mówi Piotr Ziółkowski z EV Klub Polska.
Źródło: EV Klub Polska