EVANPL po testach w Tatrzańskim Parku Narodowym | MOTOFAKTOR

EVANPL po testach w Tatrzańskim Parku Narodowym

Po wcześniejszych testach innych elektrycznych pojazdów na drodze do Morskiego Oka w dniach 12-13 czerwca na drodze łączącej Palenicę Białczańską ze schroniskiem nad Morskim Okiem pojawił się EVANPL.

Elektryczne auto ze zgorzeleckiej spółki Innovation AG przewoziło osoby z niepełnosprawnością, które zgłosiły się do Tatrzańskiego Parku Narodowego z prośbą o przewiezienie nad najsłynniejsze tatrzańskie jezioro.

Testy naszego pojazdu, a może nawet lepiej powiedzieć naszej technologii, które od dwóch dni trwają w Zakopanym, są naturalną konsekwencją naszych wcześniejszych relacji z Tatrzańskim Parkiem Narodowym. Już w 2020 r. przymierzaliśmy się do współpracy, która miała na celu zorganizowania elektrycznego transportu dla turystów przybywających do Morskiego Oka. W tym roku zarząd TPN, testując różnych możliwych dostawców, zwrócił się również do nas. Dostaliśmy konkretne wytyczne, pod które staraliśmy się z optymalizować nasze pojazdy. Technologia Innovation A G pozwala naszym pojazdom uczyć się trasy na Morskie Oko i każdy przejazd daje nam masę nowych danych, które pozwalają, za każdym razem, przyjeżdżać odcinek z coraz mniejszym zużyciem energii” – Albert Gryszczuk, prezes Innovation AG.

Bus zakończył już testy. Ma jeszcze do nas wrócić. Sprawdzane były parametry drogi, samochodu i baterii. Pojazd zostanie ustawiony na testy do konkretnej trasy” – poinformowała na łamach portalu Gazeta Krakowska Iga Kaczmarczyk z Tatrzańskiego Parku Narodowego.

Technologia, jaką dysponuje Innovation AG może znakomicie sprawdzić się w trudnych warunkach trasy na Morskie Oko, w Tatrzańskim Parku Narodowym. Spółka skonstruowała w 100% polską platformę EAGLE, dzięki której stworzone w Zgorzelcu auta (eVany), już od ponad roku bezawaryjnie jeżdżą po drogach u podnóży Gór Izerskich. Układ jezdny pojazdów można szybko zoptymalizować do niemalże dowolnych warunków.

Auta, które są testowane w drodze na Morskie Oko, muszą poruszać się z bardzo ograniczoną prędkością. Wbrew pozorom, taka jazda nie jest korzystna z punktu widzenia zużycia energii i ergonomii. I tu w sukurs przychodzi jedno z kluczowych osiągnięć eVana, czyli duży zasięg na jednym ładowaniu baterii. Z obliczeń inżynierów Innovation AG wynika, że pojazd może przejechać trasę na Morskie Oko, tam i z powrotem aż 20 razy. W praktyce, testy wykazały, iż po przejechaniu trasy 6 razy, bateria wyczerpana była jedynie w 20%. Podczas jednego przejazdu auto zużywa jedynie 5 kWh. Dzieje się tak, między innymi dlatego, że eVany wyposażone są w inteligentne systemy odzyskiwania energii, które bardzo dobrze sprawdzają się podczas drogi powrotnej, gdy auta jadą w dół.

Źródło: Innovation AG

Chcesz być na bieżąco z naszymi informacjami?

belka Wiadomości Google

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).