„Everycool” – nowy system Denso dla sektora HDV | MOTOFAKTOR

„Everycool” - nowy system Denso dla sektora HDV

Denso opracowało „Everycool” – zaawansowany system chłodzenia kabiny ciężarówki, który zapewnia komfort kierowcy i efektywność energetyczną.

 

Denso angażuje się w realizację wizji społeczeństwa przyszłości, łącząc i harmonizując tak zwane „pięć przepływów”, którymi są: swobodny przepływ osób, przepływ towarów, wykorzystanie energii, minimalizacja wymagań dotyczących zasobów oraz przepływ danych. W obszarze przepływu towarów Denso koncentruje się na rozwiązywaniu problemów branży logistycznej, takich jak poprawa warunków pracy kierowców ciężarówek i efektywne wykorzystanie energii.

 

Dostępny w sprzedaży od grudnia[1] tego roku za pośrednictwem Denso Solution Corporation w Japonii, nowo opracowany system „Everycool” to układ chłodzenia, którego można używać, gdy silnik pojazdu ciężarowego nie pracuje. „Everycool” osiąga dwa cele: poprawę warunków pracy kierowców w gorącym sezonie letnim i zmniejszenie wpływu pojazdów na środowisko poprzez mniejsze zużycie paliwa, promując w ten sposób efektywne wykorzystanie energii.

Połączenie komfortu i efektywności energetycznej

Do opracowania systemu „Everycool” Denso wykorzystało swoją wiedzę w zakresie technologii klimatyzacji. Działanie układu jest proste – intensywnie schłodzone powietrze jest kierowane w stronę kierowcy, zwiększając jego komfort. Ponieważ system można zasilać za pomocą standardowego akumulatora pojazdu, w porównaniu ze zwykłymi układami chłodzenia całej kabiny, „Everycool” zmniejsza zużycie energii o około 57%[2] zapewniając w ten sposób większą efektywność energetyczną.

Kompaktowy i lekki

W przeciwieństwie do zwykłych systemów chłodzenia, które posiadają oddzielne wentylatory wewnętrzne i zewnętrzne do wymiany ciepła, „Everycool” posiada jeden zintegrowany wentylator, który realizuje cały proces wymiany ciepła. Dodatkowo system jest wyposażony w małą, elektryczną sprężarkę opracowaną specjalnie przy użyciu technologii pokładowej. Te dwie innowacje pozwoliły zmniejszyć rozmiar[2] o około 30% i masę[2]o około 63% w porównaniu ze zwykłym układem chłodzenia. Ta kompaktowa konstrukcja przekłada się również na więcej przestrzeni w kabinie kierowcy, jednocześnie poprawiając jakość jego przerw na odpoczynek, tym samym wspierając bezpieczną i wydajną eksploatację pojazdu oraz efektywność dostaw.

Źródło: Denso

Kompatybilny z szeroką gamą pojazdów

Małe rozmiary „Everycool” w porównaniu ze standardowym układem chłodzenia pozwalają na jego instalację bez ograniczania widoczności przez tylną szybę, dzięki czemu nadaje się on do różnych rodzajów pojazdów – nie tylko dużych i średnich ciężarówek, ale także – na przykład – ciągników. Ponadto można go zamontować zarówno w nowych, jak i starszych pojazdach.

Źródło: Denso

[1] Począwszy od grudnia 2023 r. „Everycool” będzie dostępny w sprzedaży dla niektórych dużych ciężarówek. Sprzedaż do pozostałych modeli pojazdów planowana jest od 2024 roku.

[2] Wartość średnia wyliczona z dostępnych obecnie na rynku klimatyzatorów stacjonarnych (wg badań Denso).

 

Źródło: Denso

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).