EXPO Kongresu Nowej Mobilności prawie kompletne | MOTOFAKTOR

EXPO Kongresu Nowej Mobilności prawie kompletne

Do Kongresu Nowej Mobilności 2024 w Łodzi został niecały miesiąc. Już wiadomo, że co najmniej 98% powierzchni części EXPO będzie wypełnione wystawcami.

W profesjonalnej strefie wystawienniczej zaprezentuje się aż 150 firm z różnych branż. Wśród nich znajdą się czołowe koncerny motoryzacyjne i infrastrukturalne, producenci rowerów elektrycznych oraz stacji ładowania, baterii i innych kluczowych komponentów dla zrównoważonego transportu. Ponadto uczestniczyć będą operatorzy i dostawcy usług, przedstawiciele branży recyklingu akumulatorów, sektor energii odnawialnej, przedstawiciele logistyki i transportu, operatorzy i właściciele flot, a także przedstawiciele branży budowlanej i zarządzania nieruchomościami oraz wiele innych podmiotów.

Aleksander Rajch, Dyrektor ds. Relacji Zewnętrznych i Członek Zarządu PSNM, Fot. PSNM,
Aleksander Rajch, Dyrektor ds. Relacji Zewnętrznych i Członek Zarządu PSNM, Fot. PSNM

„Sukces ubiegłorocznego EXPO, w który zaangażowało się ponad 100 podmiotów, zdeterminowało nas do jeszcze aktywniejszego działania i powiększenia naszej strefy wystawienniczej. W tym roku poza branżą transportową, infrastrukturalną, producentami pojazdów na hali EXPO liczącej 15 tysięcy metrów kwadratowych, zobaczyć będzie można jeszcze więcej rozwiązań z zakresu mobilności współdzielonej, osobistej w tym m.in. rowerów elektrycznych, które stanowią świetny pomost między drogowym transportem zeroemisyjnym, a nową mobilnością, jak też są istotne z perspektywy społecznej i środowiskowej” – komentuje Aleksander Rajch, Członek Zarządu PSNM.

Merytoryka – wizytówka Kongresu

Od pierwszej edycji Kongresu Nowej Mobilności kluczowym elementem była wysoka jakość merytoryczna. To potwierdzają liczne strategiczne partnerstwa z instytucjami unijnymi oraz międzynarodowymi firmami, a także aktywne uczestnictwo prezydentów i wiceprezydentów miast z Polski i zagranicy. Duża liczba menedżerów z sektora biznesowego również weźmie udział w tym wydarzeniu.

„Przed nami szereg wyzwań, które zostaną szeroko omówione podczas Kongresu. 13 kwietnia br. weszło w życie rozporządzenie AFIR. Nowelizacji poddano dyrektywę budowlaną EPBD, Net-Zero czy nową normę emisji spalin Euro 7. Wyzwaniem staje się też zachowanie konkurencyjności polskiego przemysłu w skali europejskiej w sektorze zrównoważonego transportu. Przykładem tego jest choćby możliwość utracenia pozycji w sektorze baterii, gdzie jeszcze w tym momencie jesteśmy europejskim liderem pod kątem produkcji. To jednak może się zmienić w najbliższych latach. Coraz poważniejszym wyzwaniem staje się też utrzymanie tempa dekarbonizacji miast oraz wdrażania szeroko pojętej nowej mobilności. Polskie miasta należą do jednych z bardziej zanieczyszczonych. Dlatego niezbędne są jak najszybsze działania, które ograniczą emisję substancji szkodliwych z pojazdów zwłaszcza prywatnych, a transport zbiorowy oraz współdzielony (w tym również rowerowy) będzie coraz bardziej wykorzystywany” – podkreśla Aleksander Rajch.

Fot. PSNM

Wydarzenie dla nowej mobilności

Kongres skierowany jest do przedstawicieli sektora biznesowego oraz interesariuszy z całego łańcucha wartości zrównoważonego transportu – zarówno do firm, które już działają na rynku nowej mobilności, jak i do tych, które dopiero zaczynają interesować się rozwojem zeroemisyjnych technologii.

„W tym roku program Kongresu Nowej Mobilności, został dopasowany do rynkowych trendów. Z tego względu przygotowaliśmy 7 ścieżek głównych. Wśród nich znajdziemy Poland Drives e-Mobility, stanowiącą platformę współpracy kluczowych interesariuszy sektora elektromobilności w Polsce, gromadząca liderów tego sektora, Urban New Mobility Summit – gdzie m.in. samorządowcy podejmą dyskusję o mobilności w miastach czy eHDV Forum, w którym dyskusja toczyć będzie się na temat przyszłości transportu ciężkiego. Nie zabraknie też tematów związanych z bateriami w ramach ścieżki Battery Day powered by EBA250, jak też dialogu biznesu i administracji w zakresie nowej polityki przemysłowej i gospodarki kraju w sesjach New Mobility Industry Forum. Uzupełnieniem będzie ścieżka wodorowa – Hydrogen Mobility Forum oraz spotkania naukowców, inżynierów i ekspertów R&D, przedstawicieli kadry akademickiej, jak również liderów rynku w ramach New Mobility Engineering and Technology Symposium” – wskazuje Aleksander Rajch.

Fot. PSNM

Kiedy i gdzie?

Kongres Nowej Mobilności rozpocznie się 24 września i potrwa przez trzy dni. Organizatorzy ponownie zgromadzą producentów pojazdów i infrastruktury, operatorów oraz dostawców usług związanych z ładowaniem, firmy technologiczne, floty, a także przedsiębiorstwa transportowe, koncerny energetyczne oraz paliwowe, startupy oraz instytucje wspierające nową mobilność. Na pięciu scenach wystąpi około 400 prelegentów, którzy poruszą ponad 160 tematów związanych z rozwojem nowej mobilności.

Osoby chętne do udziału w Kongresie mają możliwość nabycia biletu Conference & EXPO pass (w cenie 2690 zł), który uprawnia do uczestnictwa przez cały okres trwania wydarzenia, lub 1-day EXPO ticket (koszt 290 zł), umożliwiającego wstęp jedynie w ostatnim dniu imprezy. Szczegółowe informacje na temat biletów, programu oraz wszystkie bieżące informacje dostępne są TUTAJ.

Źródło: PSNM

 

Chcesz być na bieżąco z naszymi informacjami? 

belka Wiadomości Google

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).