Rozpoczynając od pierwszego wyścigu w Arabii Saudyjskiej, który odbędzie się pod koniec roku, ExxonMobil będzie dostarczać wysokowydajne płyny do elektrycznego układu napędowego bolidu Porsche, opracowane specjalnie na potrzeby pojazdów elektrycznych.
Nasze wejście do Formuły E z Porsche to nie tylko rozszerzenie naszych udanych relacji biznesowych, ale poszerzenie owocnej współpracy, tym razem w zakresie wyścigów. W miarę jak Porsche zaczyna włączać się do walki o kluczowe miejsca i pokazywać możliwości swojej technologii pojazdów elektrycznych, ExxonMobil opracowuje pełen zestaw smarów marki Mobil, aby pomóc nowemu zespołowi Porsche w Formule E budować dalsze sukcesy na arenach wyścigowych na całym świecie. Sporty motorowe stanowią najlepszy poligon doświadczalny, dzięki któremu możemy kontynuować opracowywanie wysokowydajnych smarów i płynów.
wiceprezes firmy ExxonMobil ds. produktów smarnych - Russ Green
Pojazdy startujące w wyścigach samochodów elektrycznych korzystają z wysokowydajnej technologii smarowania, która zapewnia wyjątkowe korzyści dla akumulatora samochodu, w tym przewodność elektryczną, możliwości chłodzenia i kompatybilność materiałową.
Będąc naszym kluczowym partnerem technicznym od ponad 20 lat, ExxonMobil rozumie naszą filozofię dotyczącą osiągów jak żaden inny dostawca środków smarnych. ExxonMobil jest nie tylko cennym partnerem w naszej działalności handlowej, ale również ważnym partnerem w dążeniu do zwycięstw i zdobywania mistrzostw od Sebring po Le Mans. Decyzja o włączeniu ExxonMobil do naszego zespołu Formuły E, kiedy wkraczamy w ekscytującą nową erę wyścigów dla Porsche, była dla nas czymś oczywistym.
wiceprezes Porsche Motorsport - Fritz Enzinger
Nowe partnerstwo techniczne łączy dotychczasową działalność ExxonMobil w zakresie globalnych sportów motorowych prowadzoną z Porsche, w tym w ogólnoświatowych mistrzostwach wyścigów długodystansowych World Endurance Championships, serii wyścigów IMSA – WeatherTech SportsCar oraz cykli wyścigów pucharowych Porsche Mobil 1 Supercup, Porsche Carrera Cup i licznych wyścigów na całym świecie skierowanych do klientów.
Źródło: Business Wire
Zdjęcie główne: Adrian Januszkiewicz