Aż 40% załogi Faurecii w Polsce stanowią kobiety. Spotkać je można na każdym szczeblu organizacyjnym: od linii produkcyjnych, przez kierowniczki działów, stanowiska specjalistyczne w zespołach badawczo-rozwojowych, aż po członkinie zarządu. W wyniku wewnętrznego konkursu firma wyłoniła niedawno 30 najbardziej zaangażowanych pracownic, które zostały uznane za Liderki Różnorodności w swoich zakładach. Wszystkie wzięły udział w Faurecia Women’s Summit.
Faurecia Women’s Summit to jedno z działań wpisujących się w utworzony 3 lata temu program Faurecia Gender Diversity i szerszą strategię firmy na rzecz budowania różnorodności i inkluzywności. Uczestniczki wydarzenia miały szansę nie tylko na wymianę doświadczeń i zdobywanie nowych umiejętności w ramach specjalnych warsztatów, ale także na odpoczynek i działania kreatywne – wspólnie namalowały mural symbolizujący kobiecą stronę Faurecii. Celem spotkania było również zdefiniowanie obszarów i narzędzi, kluczowych dla rozwoju zespołów w obszarze diversity.
Spotkanie było też okazją do świętowania. 29 września Faurecia dołączyła do prestiżowego grona Sygnatariuszy Karty Różnorodności w Polsce. Karta jest międzynarodową inicjatywą pod patronatem Komisji Europejskiej. Wyraża zobowiązanie firmy do wprowadzenia zakazu dyskryminacji w miejscu pracy i działania na rzecz tworzenia i promocji różnorodności. Oznacza także gotowość firmy do zaangażowania w te działania wszystkich osób zatrudnionych oraz partnerów biznesowych i społecznych. Organizacje decydujące się na implementację tego narzędzia działają na rzecz spójności i równości społecznej.
To wyjątkowy moment dla naszej firmy. Kończący się właśnie Faurecia Women’s Summit to pierwszy event tego typu w historii polskich zakładów firmy. Jesteśmy dumni i dumne z przełamywania stereotypu, że kobiety nie mają predyspozycji do pracy w branży automotive. Każdego dnia nasze pracownice pokazują, że mają wiedzę i doświadczenie niezbędne do kreowania motoryzacji przyszłości. Dzięki współpracy z uczelniami możemy przekazywać ideę współpracy w różnorodnym środowisku młodym ludziom, zachęcając tym samym uczennice i studentki do rozważenia kariery w obszarze uznawanym dotychczas za typowo męski.
Country Communication Manager w Faurecii - Ewa Kwiecińska
Źródło: Faurecia