Większość producentów samochodów zaleca regularne przeglądy i konserwację klimatyzacji co najmniej raz w roku. Najlepiej jest przeprowadzić to albo przed sezonem wakacyjnym, albo jesienią, gdy wilgotność powietrza gwałtownie wzrasta. Optymalnym rozwiązaniem jest dwukrotne serwisowanie klimatyzacji w ciągu roku. Pierwsze przeprowadzane w warsztacie, a drugie – indywidualnie. W obu przypadkach zalecana jest wymiana filtra kabinowego.
PZL Filters oferuje trzy różne rodzaje filtrów kabinowych. Oprócz tradycyjnych, włókninowych i węglowych, dostępne są również filtry Silver Nano Protect, które posiadają innowacyjną powłokę przeciwdrobnoustrojową z nano-cząstkami srebra i miedzi.
To unikalne rozwiązanie posiada specjalne właściwości antybakteryjne. Dzięki połączeniu kilkuwarstwowej powierzchni filtracyjnej, PZL Filters Silver Nano Protect działa jeszcze skuteczniej jako bariera przed bakteriami, alergenami, pleśnią i drobnym pyłem. Testy laboratoryjne potwierdziły jego skuteczność w zwalczaniu grzybów, takich jak Aspergillus brasiliensis (niger) i Bacillus subtilis. Aktywność antybakteryjna utrzymuje się przez co najmniej 12 miesięcy.
„Zaawansowane konstrukcyjnie filtry PZL Filters Silver Nano Protects polecamy nie tylko posiadaczom aut klasy premium, ale wszystkim, którzy… dość rzadko odwiedzają serwis – np. raz w roku. Właśnie one dłużej zachowują świeżość i chronią pasażerów przed alergenami oraz przykrymi zapachami. Oczywiście jeśli samochód jest eksploatowany w dość dużym zapyleniu lub wykonuje duże przebiegi roczne wskazana będzie kontrola i ewentualnie wymiana takiego filtra częściej” – mówi Dominik Zwierzyk z PZL Sędziszów.
Podstawową obsługę układu można wykonać samemu. Sprawdzi się to jako drugi, mniejszy serwis w sezonie.
W tym przypadku należy wymienić filtr kabinowy, wyczyścić kasetę filtra (np. za pomocą odkurzacza) i przeprowadzić podstawową dezynfekcję/odgrzybianie.
W przypadku nowo sprowadzonych lub świeżo nabytych samochodów na rynku wtórnym, zaleca się zachować szczególną ostrożność, zwłaszcza gdy istnieje ryzyko obecności propanu-butanu w instalacji pojazdu (np. efekt picowania samochodów na sprzedaż). Po zakupie auta zaleca się wizytę w serwisie w celu sprawdzenia stanu instalacji i rodzaju czynnika w niej zawartego.
Źródło: PZL Sędziszów
Chcesz być na bieżąco z naszymi informacjami?