Filtr paliwa a braki mocy silnika | MOTOFAKTOR

Filtr paliwa a braki mocy silnika

W trakcie wyjazdów może dochodzić do spadków mocy w aucie podczas jazdy na wyższych obrotach. PZL Sędziszów wskazuje potencjalną przyczynę i rozwiązanie.

Objaw, o którym tu mowa, jest wyraźnie zauważalny i dotyczy zarówno pojazdów z silnikiem diesla, jak i benzynowym. Na niskich obrotach oraz podczas spokojnej jazdy wszystko wydaje się funkcjonować poprawnie. Natomiast problem z brakiem mocy, szarpaniem czy trudnościami w osiąganiu wyższych obrotów występuje jedynie pod obciążeniem, na przykład podczas przyspieszania, jazdy pod górę, wyprzedzania czy holowania. Po zwolnieniu pedału gazu silnik wraca do normalnej pracy.

Jedną z potencjalnych przyczyn tego stanu rzeczy może być zużyty filtr paliwa. Gromadzenie się w nim nadmiaru zanieczyszczeń (niekiedy filtr nie jest wymieniany przez kilka lat) może prowadzić do utrudnienia przepływu paliwa. Na niskich obrotach silnika lub przy niewielkim obciążeniu zapotrzebowanie na paliwo jest ograniczone, co sprawia, że ta ograniczona przepustowość może być wystarczająca. W miarę wzrostu obrotów silnika pojawia się niedobór paliwa, co skutkuje utratą mocy i nierówną pracą silnika.

Wymiana filtra na początek

Aby rozwiązać problem, należy wymienić filtr paliwa na nowy. Ta operacja powinna być pierwszym krokiem, zwłaszcza gdy trudno jest ustalić przyczynę awarii i trzeba eliminować potencjalne słabe punkty. Wymiana filtra paliwa jest jedną z najtańszych opcji, dlatego warto zacząć właśnie od niej. Równocześnie warto przeprowadzić kontrolę szczelności połączeń układu paliwowego, sprawdzając mocowanie opasek, złączy i innych elementów.

Systematyczna kontrola

Filtry paliwa marki PZL Sędziszów spełniają najwyższe standardy jakościowe, jakie stawiają współcześni producenci samochodów. Oferta obejmuje zarówno modele dedykowane starszym, jak i nowszym pojazdom. Produkowane w Sędziszowie filtry powstają pod rygorystyczną kontrolą jakości. W procesie produkcji wykorzystywane są najwyższej klasy materiały filtracyjne od renomowanych zachodnich dostawców (Ahlstrom, Hollingsworth & Vose, Neenah Gessner), a obudowy filtrów puszkowych są również wytwarzane na miejscu. Ma to zapewniać precyzyjne wykonanie, ochronę przed korozją oraz pełną szczelność.

„Wymiana filtra paliwa, podobnie jak wymiana innych filtrów powinna być wpisana w grafik okresowej obsługi samochodu. Jeśli tak nie jest, należy po prostu pamiętać o tym, aby przynajmniej raz w roku wymieniać ten ważny filtr. Taka profilaktyka pozwala uniknąć problemów eksploatacyjnych, które mogą się pojawić w najmniej oczekiwanym momencie – np. podczas wakacji” – mówi Dominik Zwierzyk z PZL Sędziszów.

Źródło: PZL Sędziszów

 

Chcesz być na bieżąco z naszymi informacjami? 

belka Wiadomości Google

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).