Gama składa się z 28 filtrów do samochodów wyprodukowanych w ex-Grupie PSA (obecnie Stellantis), a także z 38 filtrów do pojazdów innych marek, czyli łącznie 66 pozycji katalogowych. W zależności od przeznaczenia filtra do danej marki pojazdu, proponowane są dwie technologie i dwa rodzaje czynnika filtrującego:
- na bazie węglika krzemu lub
- na bazie kordierytu.
W filtrach cząstek stałych (FAP) konstrukcji ex-Grupy PSA:
- Specjalny dodatkowy zbiornik zawiera substancję (o nazwie EOLYS), będącą mieszanką tlenku żelaza i tlenku ceru.
- W zetknięciu z sadzą zaczyna ona działać jak katalizator i doprowadza do wydzielania się tlenu i obniżenia temperatury zapłonu cząstek stałych o około 100°C, do poziomu 450°C. W efekcie cząstki stałe ulegają spaleniu w trwającym kilka minut procesie regeneracji filtra.
W przypadku filtrów FAP:
- Do listopada 2002 filtry cząstek stałych osiągały przebiegi rzędu 80 000 km. Zastosowanie dodatku nowej generacji (EOLYS 176) wydłużyło je do ok. 120 000 km. W roku 2003 Grupa PSA wprowadziła filtry cząstek stałych o strukturze „plastra miodu”, które mogły pomieścić więcej cząstek. Te współczesne filtry są w zależności od typu silnika wymieniane pomiędzy przebiegami 140 000 km, a 210 000 km.
- Zapalenie się stosownej kontrolki na desce rozdzielczej, uruchomienie się „trybu awaryjnego” (redukcja osiągów silnika) w pojeździe lub większe spalanie w związku z zapchaniem się filtra – oznacza bezwzgledną konieczność jego wymiany.
Szczegółową tabelę zastosowań filtrów cząstek stałych Eurorepar można przejrzeć TUTAJ.
Artykuł sponsorowany przez Stellantis