Filtry cząstek stałych Eurorepar | MOTOFAKTOR

Filtry cząstek stałych Eurorepar

Wśród produktów marki Eurorepar znajdziemy m.in. filtry cząstek stałych do zastosowania w samochodach produkcji ex-Grupy PSA (obecnie Stellantis), ale także tych innych marek.

Gama składa się z 28 filtrów do samochodów wyprodukowanych w ex-Grupie PSA (obecnie Stellantis), a także z 38 filtrów do pojazdów innych marek, czyli łącznie 66 pozycji katalogowych. W zależności od przeznaczenia filtra do danej marki pojazdu, proponowane są dwie technologie i dwa rodzaje czynnika filtrującego:

 

  • na bazie węglika krzemu lub
  • na bazie kordierytu.

Korzyści dla klienta

  • Produkty o jakości porównywalnej do części używanych do montażu fabrycznego.
  • Identyczny jak w przypadku części oryginalnych sposób montażu filtrów cząstek stałych Eurorepar.
  • Dostosowane do sposobu regeneracji filtrów opracowanego przez ex-Grupę PSA, charakteryzującego się szybkim, znacznym wzrostem temperatury, lub do innych sposobów regeneracji stosowanych przez innych producentów samochodów.

Kontekst techniczny i rynkowy

W filtrach cząstek stałych (FAP) konstrukcji ex-Grupy PSA:

 

  • Specjalny dodatkowy zbiornik zawiera substancję (o nazwie EOLYS), będącą mieszanką tlenku żelaza i tlenku ceru.
  • W zetknięciu z sadzą zaczyna ona działać jak katalizator i doprowadza do wydzielania się tlenu i obniżenia temperatury zapłonu cząstek stałych o około 100°C, do poziomu 450°C. W efekcie cząstki stałe ulegają spaleniu w trwającym kilka minut procesie regeneracji filtra.

Zalecenia odnośnie eksploatacji

W przypadku filtrów FAP:

 

  • Do listopada 2002 filtry cząstek stałych osiągały przebiegi rzędu 80 000 km. Zastosowanie dodatku nowej generacji (EOLYS 176) wydłużyło je do ok. 120 000 km. W roku 2003 Grupa PSA wprowadziła filtry cząstek stałych o strukturze „plastra miodu”, które mogły pomieścić więcej cząstek. Te współczesne filtry są w zależności od typu silnika wymieniane pomiędzy przebiegami 140 000 km, a 210 000 km.
  • Zapalenie się stosownej kontrolki na desce rozdzielczej, uruchomienie się „trybu awaryjnego” (redukcja osiągów silnika) w pojeździe lub większe spalanie w związku z zapchaniem się filtra – oznacza bezwzgledną konieczność jego wymiany.

 

 

Szczegółową tabelę zastosowań filtrów cząstek stałych Eurorepar można przejrzeć TUTAJ.

 

Artykuł sponsorowany przez Stellantis

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).