W dobrym samopoczuciu wewnątrz samochodu ważną rolę odgrywa jakość powietrza. Wśród rozmaitych czynników, kluczowe jest filtrowanie cząstek stałych oraz niektórych drobnoustrojów.
BMW Group stosuje zaawansowane systemy filtrujące już od początku lat 90. W 1990 roku do oferty na całym świecie został wprowadzony filtr cząstek stałych. Od 1998 roku stosowane są tzw. filtry kombinowane. Stanowią one kombinację filtra węglowego i filtra cząstek stałych. Od 2015 roku w Chinach stosowane są filtry dokładne, a od lipca 2020 roku także w Korei Południowej. Klienci na całym świecie mogą już teraz zdecydować się na doposażenie w filtr dokładny. Zaleta tej technologii filtrowania: oprócz drobnego pyłu z powietrza odfiltrowywana jest również sadza oraz niektóre drobnoustroje.
Kolejnym znaczącym krokiem są nowe filtry kabinowe z nanowłóknami. Technologia ta, którą BMW Group intensywnie rozwijała w ostatnich latach, pozwala oprócz bardzo drobnego pyłu odfiltrować z kabiny również niektóre drobnoustroje i alergeny.
Ponadto oprócz filtrów samochody BMW wyposażone są w zależności od konfiguracji w czujniki jakości powietrza zewnętrznego, które automatycznie przełączają na zamknięty obieg powietrza zależnie od jakości otaczającego powietrza. Powietrze w kabinie jest w krótkim czasie oczyszczane, przepływając wielokrotnie przez filtr.
Dzięki technologii filtrów nanowłóknowych można w trybie recyrkulacji w ciągu kilku minut oczyścić powietrze we wnętrzu z niemal wszystkich cząstek do ponadstandardowego poziomu. Zamknięty obieg powietrza kierowca może aktywować i dezaktywować ręcznie – i to nie tylko w samochodzie.
Użytkownicy aplikacji BMW Connected mogą też uruchomić funkcję wentylacji systemu klimatyzacji, np. w ramach przygotowań do nadchodzącej podróży lub po jej zakończeniu. BMW zapewnia, że za pomocą tej funkcji powietrze we wnętrzu jest oczyszczane dokładnie i szybko.
Już jesienią tego roku technologia filtrów nanowłóknowych będzie po raz pierwszy oferowana w modelu Rolls-Royce jako wyposażenie standardowe. Na początku przyszłego roku zostanie wprowadzona w modelach BMW serii 7 i BMW serii 8, a także X5, X6 i X7, a następnie kolejno w wielu innych modelach.
Jednocześnie technologia ta ma być dostępna dla klientów jako opcja doposażenia w dużej części obecnego asortymentu modeli. W najbliższej przyszłości BMW Group ma więc oferować w swoich samochodach znacznie skuteczniejsze filtrowanie szkodliwych cząstek.
Źródło: BMW