Filtry oleju zatrzymują wszelkie toksyny i zanieczyszczenia, dostarczone z powietrzem i paliwem, wytworzone w wyniku ścierania par trących oraz wytworzone w trakcie procesów chemicznych, związanych z pracą silnika. Każdy filtr oleju ulega zużyciu – świadczy o tym lepkość środka, odpowiedzialnego za smarowanie silnika.
Efektem intensywnej eksploatacji może być wzrost zużycia paliwa, spadek wydajności silnika, a w skrajnych przypadkach – jego uszkodzenie. Należy pamiętać, że układ smarowania silnika spalinowego jest układem zamkniętym.
Filtry oleju nie powstrzymują degradacji środków smarujących, dlatego należy je wymieniać zgodnie z zaleceniami producenta pojazdu. Zaleca się, aby układy odpowiedzialne za procesy czyszczące wymieniać każdorazowo przy okazji wymiany oleju silnikowego.
Materiały filtracyjne stosowane w produktach PZL Sędziszów charakteryzują się wysoką jakością i pochodzą od czołowych światowych producentów: AHLSTROM, HOLLINGSWORTH & VOCE COMPANY oraz NEENAH GESSNER. Specjalne wkłady EKO mają ułatwiać kontrolę stanu wkładu i jego szybką wymianę, redukować do 90% odpadów oraz obniżać koszt eksploatacji.
Zaletą filtrów polskiego producenta jest także uniwersalność. Dla przykładu, filtr o numerze katalogowym PP2014 pasuje do aut następujących marek:
Nasze filtry oleju pozwalają na utrzymanie silnika w idealnym stanie, zapewniając jednocześnie bardzo wysoką wydajność układu czyszczącego w długim okresie użytkowania. Decydują o tym takie elementy, jak: uszczelka, gwarantująca szczelność podczas eksploatacji, wzmocnienie rdzenia, konieczne przy działaniu dużych sił ściskających, zawór zwrotny, skutecznie zabezpieczający przed spływaniem środka smarującego silnik w stronę pompy oraz zawór bezpieczeństwa pozwalający na precyzyjne dobranie wartość ciśnienia otwarcia. Informacje na temat tego, jaki filtr powinien być dobrany do danego modelu pojazdu, można zweryfikować w naszym internetowym katalogu.
Project Manager w PZL Sędziszów - Dominik Zwierzyk
Źródło: PZL Sędziszów