Po ponownym sukcesie amatorskich rajdów, organizatorzy zapowiadają kolejne sezony.
Sporty motorowe od zawsze cieszyły się żywym zainteresowaniem rzeszy kibiców na całym świecie. Dla koncernów paliwowych i olejowych jest to doskonała okazja do przeprowadzenia testów w ekstremalnych warunkach drogowych. Z tej możliwości korzysta także marka Elf, która od wielu lat aktywnie angażuje się w rajdy i wyścigi od motocykli poprzez samochody osobowe i rajdowe po pojazdy ciężarowe. Dzieje się to zarówno w skali globalnej, jak i w działaniach lokalnych. Przykładem tego w Polsce jest nowa seria typu cross-country – Dacia Duster ELF Cup.
W naszym kraju bardzo wiele osób śledzi na bieżąco wyniki w różnych zawodach sportów motorowych. Część z nich jednocześnie marzy, aby móc spróbować swoich sił za kierownicą samochodu wyścigowego czy rajdowego. I taką możliwość otwiera dla nich idea Dacia Duster Elf Cup. Cieszymy się, że poprzez nasze lokalne zaangażowanie, możemy pomóc kierowcom-amatorom urzeczywistnić marzenia
Dyrektor Marketingu i Badań Rynkowych w Total Polska - Ewa Kalinowska
Pierwszy sezon Dacia Duster Elf Cup rozpoczął się w 2017 roku. Wystartowało w nich dziesięć załóg, które rywalizowały ze sobą w pięciu rundach, zaliczanych jednocześnie do Mistrzostw lub Pucharu Polski w Rajdach Terenowych. Ostatecznie na najwyższym miejscu podium stanął zespół Krzysztof Wicentowicz i Bartłomiej Boba.
Do drugiego sezonu zgłosiło się ponad 10 załóg, jednak na linii startu pierwszego etapu Columna Medica Baja Drawsko Pomorskie stanęło tylko dziewięć samochodów. W 2018 roku tytuł mistrzowski Dacia Duster Elf Cup obronili Krzysztof Wincentowicz i Bartłomiej Boba. Kolejne miejsce zdobyli Mariusz Pietrzycki i Kamil Nowak, a na trzecim znaleźli się Konrad Sznajder i Tomasz Mroczek.
W Dacii Duster Elf Cup startują samochody przygotowane do specyficznych warunków panujących na trasie rajdów terenowych. Nasi inżynierowie współpracowali przy tym nad modyfikacją jednostki napędowej, w której zwiększono moc ze 109 do 130 koni mechanicznych przy podniesieniu maksymalnego momentu obrotowego do 287 Nm przy 1903 obrotach na minutę. Odpowiednie zmiany przeprowadzono też w skrzyni biegów, tylnym moście, jak i układzie chłodzenia. Pomimo to wszystkie oleje, smary i płyny eksploatacyjne mają tę samą specyfikację, co produkty dostępne na rynku.
kierownik działu technicznego Total Polska - Andrzej Husiatyński
Źródło: Total