Finał Dacia Duster Elf Cup 2018 za nami! | MOTOFAKTOR

Finał Dacia Duster Elf Cup 2018 za nami!

Zwycięzcami ostatniej rundy II edycji Dacia Duster Elf Cup okazali się Krzysztof Wicentowicz i Bartłomiej Boba, którzy obronili tytuł mistrzowski sprzed roku.

Po ponownym sukcesie amatorskich rajdów, organizatorzy zapowiadają kolejne sezony.

 

Sporty motorowe od zawsze cieszyły się żywym zainteresowaniem rzeszy kibiców na całym świecie. Dla koncernów paliwowych i olejowych jest to doskonała okazja do przeprowadzenia testów w ekstremalnych warunkach drogowych. Z tej możliwości korzysta także marka Elf, która od wielu lat aktywnie angażuje się w rajdy i wyścigi od motocykli poprzez samochody osobowe i rajdowe po pojazdy ciężarowe. Dzieje się to zarówno w skali globalnej, jak i w działaniach lokalnych. Przykładem tego w Polsce jest nowa seria typu cross-country – Dacia Duster ELF Cup.

W naszym kraju bardzo wiele osób śledzi na bieżąco wyniki w różnych zawodach sportów motorowych. Część z nich jednocześnie marzy, aby móc spróbować swoich sił za kierownicą samochodu wyścigowego czy rajdowego. I taką możliwość otwiera dla nich idea Dacia Duster Elf Cup. Cieszymy się, że poprzez nasze lokalne zaangażowanie, możemy pomóc kierowcom-amatorom urzeczywistnić marzenia

Dyrektor Marketingu i Badań Rynkowych w Total Polska - Ewa Kalinowska

 

Pierwszy sezon Dacia Duster Elf Cup rozpoczął się w 2017 roku. Wystartowało w nich dziesięć załóg, które rywalizowały ze sobą w pięciu rundach, zaliczanych jednocześnie do Mistrzostw lub Pucharu Polski w Rajdach Terenowych. Ostatecznie na najwyższym miejscu podium stanął zespół Krzysztof Wicentowicz i Bartłomiej Boba.

 

Do drugiego sezonu zgłosiło się ponad 10 załóg, jednak na linii startu pierwszego etapu Columna Medica Baja Drawsko Pomorskie stanęło tylko dziewięć samochodów. W 2018 roku tytuł mistrzowski Dacia Duster Elf Cup obronili Krzysztof Wincentowicz i Bartłomiej Boba. Kolejne miejsce zdobyli Mariusz Pietrzycki i Kamil Nowak, a na trzecim znaleźli się Konrad Sznajder i Tomasz Mroczek.

W Dacii Duster Elf Cup startują samochody przygotowane do specyficznych warunków panujących na trasie rajdów terenowych. Nasi inżynierowie współpracowali przy tym nad modyfikacją jednostki napędowej, w której zwiększono moc ze 109 do 130 koni mechanicznych przy podniesieniu maksymalnego momentu obrotowego do 287 Nm przy 1903 obrotach na minutę. Odpowiednie zmiany przeprowadzono też w skrzyni biegów, tylnym moście, jak i układzie chłodzenia. Pomimo to wszystkie oleje, smary i płyny eksploatacyjne mają tę samą specyfikację, co produkty dostępne na rynku.

kierownik działu technicznego Total Polska - Andrzej Husiatyński

 

Źródło: Total

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).