Fisker Ocean na ogumieniu Bridgestone z Poznania | MOTOFAKTOR

Fisker Ocean na ogumieniu Bridgestone z Poznania

Fisker wybrał Bridgestone na wyłącznego partnera w zakresie opon przy produkcji w pełni elektrycznego samochodu Fisker Ocean.

Fisker Ocean zadebiutuje na nadchodzącym Los Angeles Auto Show 2021, a produkcja ma rozpocząć się 17 listopada 2022 roku. W nowym pojeździe Fisker wykorzystano wiele materiałów pochodzących z recyklingu, a wnętrze wykończono wyłącznie z naturalnych materiałów. Jako opcja w wyposażeniu pojazdu znaleźć ma się również fotowoltaiczny dach słoneczny. Modele Fisker Ocean dostępne w Europie oraz wybrane modele przeznaczone na rynek Ameryki Północnej będą wyposażone w opony Bridgestone Potenza Sport.

 

Zaprojektowana na zamówienie opona jest jednym z pierwszych połączeń Bridgestone Potenza Sport – najwyższej klasy opony sportowej o ultrawysokich osiągach – z rewolucyjną, zrównoważoną technologią ENLITEN. Technologia ENLITEN zmniejsza opory toczenia opony średnio nawet o 30%, a jej wagę nawet o 20%[1]. Oznacza to do 2 kg mniej surowców wymaganych do wyprodukowania każdej opony, co jest korzystne dla środowiska zarówno z punktu widzenia zarządzania zasobami, jak i surowcami wtórnymi. Zastosowanie technologii ENLITEN ma kluczowe znaczenie dla zapewnienia niskiego oporu toczenia opon Fisker Ocean, a sportowy wzór bieżnika modelu Potenza Sport ma zapewniać dynamiczną i stabilną jazdę.

 

Bridgestone dostarczy również specjalnie zaprojektowane opony całoroczne Alenza Sport do modeli Fisker Ocean sprzedawanych w Ameryce Północnej. Opony Alenza Sport zostały opracowane z mieszanki nowej generacji, która ma zapewniać lepsze hamowanie na suchej nawierzchni, prowadzenie na mokrej nawierzchni i lepsze opory toczenia, aby pomóc kierowcom wykorzystać pełnię możliwości Fisker Ocean.

 

Opony Bridgestone dla pojazdu Fisker Ocean wykonano w technologii Bridgestone Virtual Tire Development, która umożliwia dokładne przewidywanie osiągów opony bez konieczności jej produkcji i fizycznego testowania w pierwszej części procesu rozwoju. Dzięki zastosowaniu tej technologii proces produkcji opon jest bardziej zrównoważony, wydajny, dokładny i elastyczny, ponieważ Virtual Tyre Development zmniejsza zużycie surowców i emisję CO2 o około 60% oraz skraca czas opracowywania produktu i szybkość wprowadzania na rynek nawet o 50%. Wykorzystanie tej technologii w tym projekcie wspiera ambicje Fisker Ocean, aby stać się najbardziej zrównoważonym pojazdem na świecie i pomoże przyspieszyć rozwój projektu.

Przełamywanie barier dla elektrycznej przyszłości

W poszukiwaniu odpowiedniej opony firma Fisker wybrała Bridgestone jako silnego partnera o podobnym podejściu do zrównoważonego rozwoju od działań R&D i rozwoju produktów, po produkcję i sprzedaż detaliczną, aby zmniejszyć swój wpływ na środowisko. Bridgestone ogłosiła niedawno, że 100% energii elektrycznej zużywanej w jej europejskich fabrykach, w tym w europejskim centrum R&D we Włoszech, gdzie opracowano opony Fisker Ocean, oraz w zakładzie w Poznaniu, gdzie będą one produkowane, pochodzi ze źródeł odnawialnych; podobnie Fisker Ocean będzie produkowany w Graz w Austrii w neutralnym pod względem emisji CO2 zakładzie Magna Steyr.

 

Dla Fiskera Bridgestone jest partnerem, który wspiera wprowadzanie pojazdów elektrycznych. Wprowadzając pionierskie opony premium, rozwiązania w zakresie mobilności dla pojazdów elektrycznych, współpracując z wiodącymi producentami pojazdów elektrycznych, jak również rozwijając sieć sprzedaży i obsługi tych pojazdów, Bridgestone inwestuje, aby uczynić mobilność elektryczną bardziej wydajną i dostępną dla wszystkich kierowców. Fisker ma podobne ambicje z modelem Ocean, który ma wejść na rynek amerykański z sugerowaną ceną początkową 37 499 USD (z wyłączeniem dotacji związanych z pojazdami elektrycznymi) i poniżej 32 000 EUR w Niemczech (włączając podatki i dotacje związane z pojazdami elektrycznymi).

 

Testy prototypu Fisker Ocean rozpoczną się w czwartym kwartale 2021 r. Specjalnie zaprojektowane opony Bridgestone będą dostępne w dwóch rozmiarach: 255/50 R20 i 255/45 R22. 22-calowa opona zostanie dostrojona, aby stworzyć bardziej sportową charakterystykę prowadzenia, zgodną z podwyższonymi osiągami wersji Fisker Ocean o większej mocy.

W Bridgestone postrzegamy pojazdy elektryczne jako ogromną szansę na osiągnięcie neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla do 2050 r. i uczynienie mobilności bardziej przyjazną dla środowiska. Jednak wciąż istnieje wiele barier do pokonania, zanim będzie można zrealizować w pełni elektryczną przyszłość, a Fisker – podobnie jak Bridgestone – pracuje nad ich przełamaniem. Fisker nie tylko sprawia, że ​​pojazdy elektryczne są bardziej dostępne, ale również realizuje silny program zrównoważonego rozwoju, który z całego serca wspieramy. Wspaniale jest połączyć nasze wspólne ambicje i współpracować, aby je osiągnąć.

CEO Bridgestone EMIA - Laurent Dartoux

Jesteśmy podekscytowani współpracą z Bridgestone, światowym liderem w dziedzinie opon i zrównoważonej mobilności, który podziela nasze wartości i był w stanie zaprojektować opony klasy premium, które idealnie pasują do Fisker Ocean. Mamy ambicję, aby stworzyć najbardziej zrównoważony SUV oferujący wiodące w swojej klasie właściwości jezdne, prowadzenie i zasięg, a Bridgestone odegra kluczową rolę w osiągnięciu tego celu. Z niecierpliwością czekamy na dalszą bliską współpracę w zakresie inżynierii osiągów i technicznego rozwój opon.

prezes i dyrektor generalny Fisker - Henrik Fisker

 

[1] Na podstawie wewnętrznych danych Bridgestone porównujących opony letnie klasy premium Bridgestone z technologią ENLITEN i bez niej w tym samym rozmiarze opony (92Y 225/40R18 XL).

 

Źródło: Bridgestone

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).