Fitry DPF – szansa dla warsztatów niezależnych | MOTOFAKTOR

Fitry DPF - szansa dla warsztatów niezależnych

Nowoczesna technologia kontroli spalin to większe przychody warsztatów niezależnych.

Jedną z niezaprzeczalnych zalet prowadzenia firmy zajmującej się częściami samochodowymi i/lub usługami serwisowymi jest pewność, że wszystkie najnowsze technologie staną się, w ostatecznym rozrachunku, dodatkowym impulsem działającym na korzyść sprzedaży oraz świadczenia usług w ramach rynku części zamiennych. Od katalizatorów przez elektroniczne wtryski paliwa do aktywnych systemów kontroli jazdy – wszystkie wyszukane technologie będą musiały, prędzej lub później, zostać poddane naprawie lub wymienione, a wiodące firmy na rynku części zamiennych są, z natury rzeczy, doskonale przystosowane do sprawnego reagowania na każdą nową okoliczność.

 

Najświeższym przykładem tego cyklu sprzyjających okoliczności jest filtr cząstek stałych (DPF), który jest konieczny by silniki Diesla mogły spełnić wymogi normy Euro 5. Zadaniem DPF jest odfiltrowanie cząstek stałych z wylotu spalin katalizatora utleniającego lub katalizatora katalitycznego. Filtr DPF charakteryzuje się precyzyjnie opracowaną strukturą przypominającą plaster miodu, która wychwytuje i zatrzymuje te mikroskopijne cząstki, aż do momentu ich spalenia podczas procesu regeneracji (samooczyszczenia). Miliony samochodów w całej Europie korzystają z tego rozwiązania. Rzecz jasna, dobrą wiadomością dla firm z branży części zamiennych jest fakt, iż po każdej regeneracji w filtrze DPF zostaje niewielka ilość osadów, co w rezultacie doprowadza do konieczności wymiany filtra po każdych 80 000 – 140 000 kilometrów jazdy, w zależności od rodzaju danego systemu oraz sposobu prowadzenia pojazdu.

Dwa podstawowe modele filtrów cząstek stałych

Zasadniczo, filtry DPF oczyszczają się na dwa sposoby: „pasywnie”, w czasie normalnej pracy silnika (temperatura spalin: 270 – 450°C) lub „aktywnie”, gdy w filtrze się zbierze więcej zanieczyszczeń i koniecznie jest podniesienie temperatury spalin by je usunąć (wypalić).

 

Tenneco było pierwszym globalnym dostawcą oferującym europejskim producentom pojazdów technologię filtrowania cząstek stałych w ramach seryjnej produkcji. Firma rozpoczęła produkcję zespołów DPF (produkty oryginalnego wyposażenia) w 2000 roku dla samochodów osobowych Citroën C5 oraz Peugeot 406. Filtry cząstek stałych zostały także zastosowane w samochodach takich marek jak Audi, BMW, Mercedes-Benz, Fiat, Ford, Jaguar, Smart, Volkswagen oraz Volvo.

 

Prymat Tenneco na poziomie produkcji oryginalnego wyposażenia przełożył się na znaczącą przewagę konkurencyjną firm zajmujących się sprzedażą części zamiennych, bazujących na komponentach do układów kontroli emisji spalin Walker. W 2008 roku Tenneco wprowadziło na europejski rynek wtórny części motoryzacyjnych pełną gamę oryginalnych filtrów DPF, opatrzonych stosowną homologacją. Układ filtrujący łączy w sobie filtr utleniający z filtrem cząstek stałych, zamykając je w jednej, lekkiej, łatwej do zainstalowania części. Każdy filtr cząstek stałych Walker jest dopasowywany do preferowanego przez danego producenta sposobu regeneracji, zapewniając 95-procentową lub lepszą wydajność filtrowania. Fakt, że każdy oryginalny zespół Walker – i, tym samym, każdy komponent do kontroli emisji spalin Walker – odznacza się pełną homologacją, pozwala chronić warsztaty samochodowe przed potencjalnymi karami (montaż niehomologowanych części jest nielegalny) oraz uzyskać pewność, że układ kontroli emisji spalin zostanie w ten sposób przywrócony do stanu „fabrycznej” wydajności i efektywności.

 

Tenneco łączy tę technologię jakości OE z najbardziej kompleksową ofertą dla samochodów wyposażonych w filtry cząstek stałych. Ponadto, ta oferta nieustannie się rozszerza, o czym można się przekonać zaglądając do wirtualnego katalogu Walker www.walkercatalogue.eu.

Wymiana filtra DPF oraz katalizatora utleniającego stanowi dla większości posiadaczy pojazdów poważną inwestycję, a dla usługodawców niezwykle ważne jest zaproponowanie właściwej technologii dla każdego przypadku. Z uwagi na fakt, iż jesteśmy dostawcą oryginalnego wyposażenia dla rzeczonych komponentów, nasi inżynierowie oraz trenerzy prowadzący szkolenia techniczne i na temat części zamiennych Walker rozumieją wyjątkowe wymagania regeneracyjne oraz inne potrzeby każdego pojazdu. Oryginalny filtr cząstek stałych Walker posiada pełną homologację, oraz swój odpowiednik OE, co pozwala pracownikom warsztatów na sprawne i precyzyjne rozwiązywanie kwestii kontroli emisji spalin.

kierownik ds. Produktów Kontroli Emisji Spalin, EMEA, Tenneco - François Vandenbroucke

Zrozumieć dodatki do paliw FCB

Od 2001, wiele pojazdów z silnikiem Diesla, produkowanych przez Peugeot, Citroën oraz innych producentów, wykorzystywało dodatki do paliw, które podczas procesu regeneracji filtra DPF służyły jako katalizator spalania, obniżając temperaturę zapłonu cząstek sadzy.

 

Oprócz pełnej gamy wymiennych układów filtrów DPF, marka Walker oferuje także najbogatszy asortyment dodatków płynów do filtrów pod nazwą Eolys – oraz wszechstronny zestaw uzupełnieniowy Eolys – na potrzeby tych pojazdów.

Trzymaj rękę na pulsie dzięki Szkoleniu Walker

Dając wyraz swojemu dążeniu do tego, aby firmy zajmujące się częściami zamiennymi mogły zdobyć swój udział w rynku wymiany filtrów DPF, zespoły ds. kontroli emisji spalin Tenneco i Walker opracowały cały wachlarz przydatnych narzędzi diagnostycznych, włącznie z całodniowym szkoleniem dotyczącym kontroli emisji spalin, bezpłatnymi filmami szkoleniowymi, które można obejrzeć i/lub pobrać za pośrednictwem strony internetowej firmy (patrz nowa strona Tenneco www.monroe.com, gdzie można znaleźć wszystkie bezpłatne filmy szkoleniowe), oraz różnorodne materiały techniczne.

 

Aby zapisać się na szkolenie Walker dotyczące kontroli emisji spalin oraz uzyskać dostęp do całego asortymentu pomocnych materiałów szkoleniowych Walker, wystarczy jedynie skontaktować się z dystrybutorem Walker lub przedstawicielem Tenneco, i/lub wziąć udział w naszej międzynarodowej kampanii drogowej Tenneco w trasie”.

 

Artykuł sponsorowany przez firmę Tenneco

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).