FORVIA oprócz produkcji części samochodowych wysokiej jakości stawia także na nowe spojrzenie na różnorodność. Zatrudniając 40% kobiet w swojej załodze, pokazuje, że świat motoryzacji nie jest zarezerwowany tylko dla mężczyzn. Kobiety są od lat filarem firmy. Dzięki zróżnicowanym zespołom możliwe jest patrzenie na wyzwania z wielu perspektyw. Kobiety można spotkać na każdym szczeblu organizacyjnym firmy — na liniach produkcyjnych, na stanowiskach inżynierskich i w zarządzie. 50 z nich, które są nie tylko wzorowymi pracownicami, ale również fantastyczną inspiracją i wzorem poprzez realizację swoich pasji poza pracą, spotkało się w dniach 27-28 października w Sierpcu, podczas drugiej edycji FORVIA Women’s Summit.
W 2019 roku FORVIA uruchomiła międzynarodowy program Gender Diversity. Ma on na celu budowanie różnorodności i inkluzywnmości w firmie. W ramach programu FORVIA stawia na rozwój kompetencji wśród kobiet, które zajmują stanowiska menagerskie i specjalistyczne, a także tych, które przygotowują się do objęcia wysokich stanowisk w firmie. Firma oferuje m.in. program mentoringowy, szkolenia z umiejętności liderskich czy autoprezentacji.
Jednym z działań w ramach programu Gender Diversity jest także wydarzenie FORVIA Women’s Summit — komentuje Agata Matyj, Country Communication Specialist — Chcemy, aby każdego roku było ono pełne nowych doświadczeń oraz stanowiło źródło wiedzy i rozwoju dla kobiet pracujących w branży automotive — dodaje – Dlatego też jednym z elementów FORVIA Women’s Summit były warsztaty rozwojowe dla uczestniczek z zakresu: komunikacji, pewności siebie, zarządzania stresem i psychologii różnic kulturowych.
FORVIA Women’s Summit nie mógł odbyć się bez nagrodzenia szczególnie wyróżniających się pań. Podczas uroczystej gali rozdane zostały nagrody w trzech kategoriach. Nagrodę w kategorii Woman in tech zdobyła Marta Groszek, Inżynierka rozwoju produktu w R&D Faurecia Grójec. W kategorii Woman in operation — Agnieszka Kąkol, Dyrektorka zakładu produkcyjnego w Jelczu. W kategorii Woman who makes a difference zdobyła Monika Gryckan-Didkowska na co dzień zajmująca się księgowością, a pozazawodowo angażująca się w działalność prospołeczną i wolontaryjną.
Był to czas nie tylko rozwoju kompetencji zawodowych, ale przede wszystkim moment inspiracji i wytchnienia od codziennych obowiązków. Uczestniczki mogły posłuchać wystąpienia gościni specjalnej — Doroty Wellman, która opowiedziała o tym, jak budować siłę kobiet, pamiętając, że najważniejsza jest troska o siebie, o co uczestniczki mogły zadbać już kolejnego dnia podczas warsztatów well-being.
Na co dzień staramy się rozwijać potencjał naszych pracowników — mówi Ewa Kwiecińska, Country Communication Manager — Te dwa dni miały być czasem przede wszystkim docenienia, oddechu i zadbania o dobre samopoczucie naszych pracownic. Wszystko po to, by z nową energią powrócić do codziennych działań, zarówno tych prywatnych, jak i zawodowych — dodaje.
Rynek wymaga od firm dbałości o pracownika i działania w duchu istotnych dla ogółu wartości. Warto jednak, aby były to inicjatywy związane nierozerwalnie z DNA marki. FORVIA Women’s Summit odzwierciedla tożsamość Grupy FORVIA. Dlatego kierownictwo deklaruje, że dołoży wszelkich starań, aby za rok jej pracownice miały ponownie okazję do świętowania.
Źródło: FORVIA