Największy europejski dystrybutor części samochodowych na rynku wtórnym oczekuje, że branża warsztatowa poprawi się na koniec drugiego kwartału lub na początku trzeciego kwartału, mówi jego dyrektor generalny.
W wywiadzie opublikowanym w magazynie branżowym „Automobilwoche”, opublikowanym dzisiaj, dyrektor generalny LKQ Europe, Arnd Franz, powiedział: Zakładam, że zdecydowanie zobaczymy spadek w 2020 r. w porównaniu do 2019 r. Kiedy nastąpi ożywienie, zależy od stanu, federalnego rządu, krajów związkowych i krajów sąsiadujących. Być może będziemy mieli szansę na powrót do „normy” pod koniec drugiego kwartału, ale może nie aż pod koniec trzeciego.
LKQ Europe dalej wspiera dostawą warsztaty, które nadal handlują częściami, nawet podczas postoju, dostarczając je codziennie ponad 15 000 warsztatom w Niemczech. Wspiera również warsztaty w ubieganiu się o pomoc finansową i pomoc na utrzymanie płynności udzielanej przez rządy federalne i stanowe z powodu kryzysu koronawirusowego.
W wielu przypadkach utrzymujemy długoterminowe relacje biznesowe z naszymi klientami i chcemy pomóc w zapewnieniu, że zdrowe firmy nie będą miały kłopotów tylko z powodu opóźnienia procesu aplikacyjnego
- Arnd Franz
Aby to wesprzeć, LKQ Europe zapewnia warsztatom potwierdzenie relacji biznesowych jako informacje kredytowe, które można przekazać bankowi centralnemu z wnioskiem o finansowanie. Przyczyną tego jest fakt, że europejski dyrektor generalny Arnd Franz widzi niebezpieczeństwo, że banki będą się wahać przed przyjęciem 10–20-procentowego ryzyka rezydualnego w pożyczkach.
Spółka trzyma się swojej największej inwestycji w tym roku; budowy nowego magazynu centralnego dla Niderlandach. Arnd Franz powiedział: Wkładamy w to średnią dwucyfrową kwotę w milionach euro. Naszym planem jest ukończenie tego projektu do końca roku. To się w ogóle nie zmieni. Inne inwestycje są obecnie dokładnie analizowane pod kątem kryzysu – nie tylko w celu dostosowania zdolności, ale także w celu zabezpieczenia płynności – kontynuował.
Rynek wtórny części zamiennych w Europie to rynek o wartości 100 miliardów euro, a LKQ osiąga obrót w wysokości nieco ponad 5 miliardów euro w Europie. W branży samochodowych części zamiennych pracuje około 700 000 osób, w tym około 27 000 pracowników w LKQ Europe.
Europa to bardzo rozdrobniony rynek. Inwestycje, które będą konieczne w przyszłości, wymagają pewnego rzędu wielkości. Mamy to, wielu innych nie.
- Arnd Franz
Ale Franz nie widzi zagrożenia dla branży części i warsztatów w rosnącym odsetku pojazdów elektrycznych, których napęd wymaga mniej konserwacji.
To z pewnością będzie miało wpływ; spodziewamy się, że hybryda plug-in da pewne przyspieszenie warsztatowi, który będzie musiał poradzić sobie zarówno z konwencjonalnymi układami napędowymi, jak i technologią wysokiego napięcia.
- Arnd Franz
W dłuższej perspektywie Arnd Franz spodziewa się mniejszej działalności w obszarze zespołu napędowego, a więcej w obszarze nadwozia i systemów wspomagania. Podsumowuje: Niezależne warsztaty dostosują się do tego, tak jak robią to dzisiaj sprzedawcy OE.
Źródło: LKQ Corporation