FSO Syrena w Kutnie SA to kolejna polska marka, która postawiła sobie za cel produkcję elektrycznego samochodu nad Wisłą. W ubiegłym tygodniu zaprezentowano 5 egzemplarzy testowych modelu Vosco S106EV, których design nawiązujący do FSM Syreny 105 jest bazą dla nowego powstającego w biurze projektowym spółki.
Z deklaracji przedstawicieli firmy wynika, że Vosco S106EV posiada baterie o pojemności 31,5 kWh, dzięki którym ma on być w stanie przejechać 200-250 km na jednym ładowaniu. Jego prędkość maksymalna wynosi ok. 140 km/h. Przy ładowaniu prądem stałym z ładowarki na mieście czas ładowania ma wynosić blisko 1,5 godziny, a przy ładowaniu z domowego gniazdka ten czas ma wydłużać się do 6-8 godzin.
Dotychczas spółka z Kutna opracowała spalinową wersję Vosco, której budowa rozpoczęła się w roku 2016, a w 2018 otrzymała ona homologację na produkcję małoseryjną. Stworzona została też wersja w nadwoziu pick-up o ładowności do 700 kg. Obecnie jej zakład jest na etapie utechnologiczniania procesu produkcji. Wykonywane jest oprzyrządowanie zarówno pod kątem spawania przestrzennej ramy pojazdu, jak i montażu elementów zewnętrznych poszycia.
Spółka informuje również, że na bazie platformy pojazdu elektrycznego pracuje nad projektami własnych pojazdów użytkowych.
Poza modelem Vosco zaprezentowany został również pojazd koncepcyjny inspirowany modelem FSO Polonez, a w najbliższym czasie planowane są także prezentacje projektów nawiązujących do modeli FSO Ogar i FSO Warszawa.
Dzisiaj, 28 lipca, odbyła się prezentacja prototypów aut elektrycznych od ElectroMobility Poland. Można więc stwierdzić, że firma w Kutnie jest na bardziej zaawansowanym etapie wprowadzania elektrycznego auta na polskie drogi od państwowej spółki, która zapowiada rozpoczęcie produkcji tych pojazdów za 3 lata.
Źródło i zdjęcia: FSO Syrena w Kutnie SA