Firmę założył w 1931 roku Rudolf Fuchs. Na początku działalności FUCHS zajmował się importem i dystrybucją wysokiej jakości produktów rafineryjnych z Pensylwanii. Produkcję własnych środków smarnych rozpoczęto 5 lat później.
W 1972 roku firma FUCHS przekształciła się w grupę kapitałową. Szeroka ekspansja na światowych rynkach poskutkowała tym, że w 2000 roku stała się największym niezależnym dostawcą środków smarnych. Dziś Grupa FUCHS ma 58 spółek w 45 krajach i zatrudnia ponad 5000 pracowników na całym świecie.
Jako doświadczony dostawca firma zdaje sobie sprawę z tego, że nowoczesne silniki pojazdów użytkowych są narażone na ekstremalną pracę. Wymaga się od nich wydajności i trwałości. Jednocześnie oczekuje się, by były one ekologiczne i nie zatruwały środowiska.
Coraz bardziej rygorystyczne normy emisji spalin wymuszają na producentach pojazdów ciężarowych i autobusów udoskonalanie jednostek napędowych oraz systemów oczyszczania spalin. Producenci pojazdów użytkowych skupiają się więc na redukcji emisji CO2, która zależy od ilości i rodzaju spalanego paliwa, stosując różne metody – wprowadzają silniki napędzane paliwami alternatywnymi, takimi jak LNG, CNG, częściowo elektryfikują układy napędowe, redukują opory toczenia i powietrza itd.
Środki smarne o niskiej lepkości pozwalają zaoszczędzić paliwo. Jest tak, ponieważ dochodzi do mniejszych oporów przepływu. Pojawia się ponadto niższy współczynnik tarcia. Dobrym przykładem takiego środka jest olej silnikowy TITAN CARGO PRO 228.61 SAE 5W-30. Spełnia on wymagania norm MB 228.61, API FA-4. Ze względu na obniżoną lepkość wysokotemperaturową HTHS (2,9-3,2 cP), produkt jest przeznaczony jedynie do silników przystosowanych do pracy z tego typu olejem np. Mercedes-Benz OM 470 FE1 oraz OM 471 FE1.
Do wysokowydajnych olejów silnikowych klasy Premium zaliczamy także serię TITAN CARGO MAXX, dostępną w 3 klasach lepkościowych: SAE 5W-30, SAE 10W-30 oraz SAE 10W-40. To produkty stworzone w technologii Low-SAPS. Sprawdzają się w silnikach Euro 6 samochodów ciężarowych oraz autobusów wyposażonych w turbodoładowanie i najnowsze systemy oczyszczania spalin. Szczególnie mowa tutaj o systemach EGR, SCR, CRT oraz o filtrach cząstek stałych DPF. Zgodnie z zaleceniami producentów są one przeznaczone na najdłuższe dopuszczalne przebiegi, co dodatkowo pozwala obniżyć koszty związane z utrzymaniem floty.
W gamie olejów silnikowych typu Low-SAPS znaleźć można także TITAN CARGO LA SAE 5W-30 oraz SAE 10W-40, które idealnie sprawdzą się w mieszanej flocie pojazdów ciężarowych. Do sprzętu budowlanego oraz ciężarówek VOLVO rekomendujemy natomiast oleje serii TITAN CARGO w lepkościach SAE 15W-40 i SAE 10W-30, które znacznie przewyższają wymagania API CK-4. To między innymi dlatego otrzymały one oficjalne dopuszczenie VOLVO VDS-4.5. Wykazują bardzo wysoką odporność na utlenianie, w efekcie czego przebiegi między wymianami mogą być wydłużone nawet o 20%.
Starszym pojazdom, które nie są wyposażone w filtry cząstek stałych, dedykowany jest olej TITAN TRUCK PLUS SAE 15W-40, który zabezpiecza silnik i turbosprężarkę przed osadami oraz chroni przed zużyciem ciernym.
Źródło: Inter Cars