Oferta Fujitsu została wybrana przez MME w ramach postępowania przetargowego. Zdecydowały o tym m.in. perspektywy osiągnięcia większej elastyczności biznesowej, dzięki przejściu do chmury, która zastąpi wykorzystywaną dotąd przez koncern infrastrukturę lokalną. Fujitsu wdroży rozwiązania chmurowe, wykorzystując swoją wiedzę oraz doświadczenie z technologiami AWS i Oracle Cloud.
Fujitsu staje się tym samym wieloletnim partnerem Mazda Motor Europe w zakresie modernizacji i automatyzacji infrastruktury. W ramach pięcioletniego kontraktu, Fujitsu ma przenieść Mazdę z istniejącej lokalnej infrastruktury IT do nowego modelu, osadzonego w chmurze publicznej. Ponadto ma wdrożyć najnowocześniejsze rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa oraz zarządzania finansami w chmurze.
Strategiczna inwestycja wiąże się dla Mazdy także z wdrożeniem rozwiązań DevOps, umożliwiając większą zwinność biznesową w oparciu o połączoną infrastrukturę AWS i Oracle Cloud. Łącząc AIOps, DevOps i FinOps, Mazda może inteligentnie koordynować infrastrukturę, aplikacje i usługi w hybrydowych ekosystemach chmury – dostosowując się do celów biznesowych, reagując na szybko zmieniające się potrzeby konsumentów oraz optymalizując zarówno wydatki na wykorzystanie chmury, jak i ogólne koszty infrastruktury IT.
Dla Mazda Motor Europe przekonujące było uzasadnienie biznesowe, przedstawione przez Fujitsu oraz korzyści, jakie możemy osiągnąć, kontynuując nasze plany transformacji cyfrowej. Doświadczenie Fujitsu we wdrażaniu dużych platform usług i zarządzania w chmurze przekonało nas do odejścia od infrastruktury lokalnej. Infrastruktura AWS i Oracle Cloud nie tylko zapewnia większą elastyczność. Wzbogacona o podejście zorientowane na automatyzację, pomoże również utrzymać koszty pod kontrolą – mówi Alex Janssens, VP Information Technologies, Parts Supply & Logistics, CIO, Mazda Motor Europe.
Cieszę się, że będziemy realizować z Mazdą kolejny interesujący i długoterminowy projekt. To potwierdzenie naszej strategii i możliwości przeprowadzania dla klientów dużych, najlepszych w swojej klasie projektów transformacji cyfrowej. Siła relacji Fujitsu, zarówno z AWS, jak i Oracle, daje nam unikalną możliwość wspierania ważnych procesów, o kluczowym znaczeniu dla organizacji. To nasze podejście do transformacji cyfrowej i zaangażowanie przekonało Mazdę, że Fujitsu jest wciąż najlepszym partnerem dla jej przyszłego rozwoju – podsumowuje Paul Patterson, CEO Europe Region w Fujitsu.
Źródło: Mazda