W ostatnim kwartale zeszłego roku uruchomione zostały cztery stacje ładowania pojazdów elektrycznych na MOP kat. I (Krajków Południe, Chojny, Przysiecz, Dąbrowa Wielka). Tym samym obecnie na MOP kat. I funkcjonuje 11 stacji ładowania. Znajdują się one na:
- S8 MOP Guzew Północ,
- S8 MOP Jonas Południe,
- A4 MOP Wierzbnik,
- S8 MOP Jonas Północ,
- A4 MOP Jankowice Wielkie,
- S8 MOP Dąbrowa Wielka,
- A4 MOP Przysiecz,
- S8 MOP Chojny,
- A4 MOP Proboszczowice,
- A4 MOP Krajków Południe,
- A4 MOP Chechło.
W każdym przypadku operatorem stacji ładowania pojazdów elektrycznych są zewnętrzne podmioty dzierżawiące fragment MOP-u. Pełnią funkcję dostawcy usługi ładowania dla tych stacji. Każda ze stacji powinna posiadać min. dwa punkty ładowania, każdy o mocy nie mniejszej niż 50 kW (do decyzji dzierżawcy pozostaje docelowa moc stacji).
Do końca tego roku planowane jest otwarcie kolejnych 44 stacji ładowania pojazdów elektrycznych na MOP kat. I:
- A1 MOP Kałęczynek Wschód,
- A1 MOP Kałęczynek Zachód,
- A1 MOP Strzelce Północ,
- A1 MOP Strzelce Południe,
- A1 MOP Ludwinowo Północ,
- A1 MOP Ludwinowo Południe,
- A1 MOP Głowno Wschód,
- A1 MOP Głowno Zachód,
- A1 MOP Dobieszowice Wschód,
- A1 MOP Dobieszowice Zachód,
- A1 MOP Skoszewy Wschód,
- A1 MOP Skoszewy Zachód,
- A2 MOP Mogiły,
- A2 MOP Bolimów,
- A2 MOP Kozanki,
- A2 MOP Zaborów,
- A2 MOP Kuny,
- A2 MOP Leonia,
- A2 MOP Sobótka,
- A2 MOP Cichmiana,
- A4 MOP Bratkowice,
- A4 MOP Dąbry,
- A4 MOP Kaszyce,
- A4 MOP Zamiechów,
- A4 MOP Bagno,
- A4 MOP Mokrzyska,
- A4 MOP Knurów Wschód,
- A4 MOP Knurów Zachód,
- A4 MOP Jawornik,
- A4 MOP Jastrząbka,
- A4 MOP Budy,
- A4 MOP Młyniska,
- A4 MOP Podłęże,
- A4 MOP Zakrzów,
- S3 MOP Marwice Wschód,
- S3 MOP Marwice Zachód,
- S3 MOP Kunowo Wschód,
- S3 MOP Kunowo Zachód,
- S7 MOP Lutek,
- S7 MOP Majdany Wielkie,
- S7 MOP Grabin Wschód,
- S7 MOP Grabin Zachód,
- S7 MOP Występa Zachód,
- S8 MOP Ostrożne.
Kolejne przetargi na stacje ładowania na MOP kat. I są na etapie przygotowania.
Niezależnie od stacji ładowania na MOP kat. I, sieć punktów ładowania jest rozwijana również przez koncerny paliwowe, które dzierżawią MOP kat. II i III.
Źródło: GDDKiA