Od początku roku, połowa wszystkich zawartych kontraktów dotyczy budowy 10 odcinków dróg ekspresowych S10 i S11, które połączą zachodnią i środkową część Pomorza z resztą kraju. S10, o łącznej długości około 410 km, będzie stanowiła najkrótsze połączenie między Szczecinem a Warszawą, natomiast S11, o długości ponad 580 km, ułatwi podróż z Kołobrzegu i Koszalina do miast konurbacji górnośląskiej.
GDDKiA podpisała również umowy m.in. na odcinki dróg ekspresowych S16 i S19, będących częścią szlaku Via Carpatia. To ważny korytarz transportowy łączący Europę północną i południową. Na terenie Polski długość trasy wyniesie ok. 700 km. Będzie przebiegała przez teren pięciu województw: podlaskiego, warmińsko-mazurskiego, mazowieckiego, lubelskiego i podkarpackiego.
Dotychczas podpisane przez GDDKiA umowy dotyczą następujących odcinków dróg ekspresowych:
Od początku roku GDDKiA podpisała także umowy na pięć inwestycji z Programu budowy 100 obwodnic o długości ponad 36 km i wartości blisko 750 mln zł:
Od stycznia do połowy lipca GDDKiA sfinalizowała 25 umów o łącznej wartości przekraczającej 12,4 mld zł, co pozwoli na budowę niemal 333 km nowych dróg krajowych. W porównaniu, w analogicznym okresie rok temu zawarto dziewięć umów na odcinki o łącznej długości ponad 104 km i wartości powyżej 4,2 mld zł. Całkowita liczba umów w 2023 roku wyniosła 16, na odcinki o łącznej długości około 216 km i wartości niemal 8,6 mld zł.
Źródło: GDDKiA
Chcesz być na bieżąco z naszymi informacjami?