Gdy przekładnia potrzebuje nowego oleju | MOTOFAKTOR

Gdy przekładnia potrzebuje nowego oleju

Bez znaczenia czy jeździmy samochodem ze skrzynią manualną, czy automatyczną co pewien czas musimy wymieniać olej przekładniowy.

Użytkownicy „automatów” muszą dokonywać tego częściej niż właściciele samochodów z ręczną skrzynią biegów.

 

Każdy olej przekładniowy, zarówno w skrzyni automatycznej, jak i manualnej pracuje i się zużywa, w efekcie czego po czasie traci swoje pierwotne parametry. Z biegiem czasu i przejechanych kilometrów olej przekładniowy na skutek, tzw. ścinania się jego cząsteczek zmienia swoją lepkość, wówczas przestaje od siebie oddzielać współpracujące ze sobą metalowe elementy, a przekładnia szybko się niszczy. Ponadto jak każdy inny olej, także ten przeznaczony do skrzyń biegów, utlenia się, a dodatki uszlachetniające tracą swoje właściwości.

 

Niemiecki producent olejów silnikowych BIZOL, posiada w swojej ofercie szereg płynów do obu rodzajów przekładni. W skład, np. serii Allround wchodzą dwa oleje ATF i jeden do skrzyni manualnej.

 

Do automatycznych skrzyń biegów i sprzęgieł hydraulicznych, wymagających specyfikacji ATF Dexron III przeznaczony jest BIZOL Allround ATF D-III+. Produkt, jak podaje producent, zapewnia odpowiednią funkcjonalność nawet w ekstremalnych warunkach pracy, znacznych wahaniach temperatury oraz zapewnia dłuższą żywotność przekładni.

BIZOL Allround ATF DVI należy do najnowszej generacji płynów do automatycznej skrzyni biegów opartych na syntezie HC w połączeniu z nowoczesnym, wysokiej klasy pakietem dodatków. Spełnia wymagania wielu producentów automatycznych przekładni samochodowych na całym świecie (kompatybilny z DEXRON VI). Zabezpiecza przed zużyciem, korozją i spienianiem oraz zapewnia doskonałą trwałość przekładni. BIZOL Allround ATF DVI dedykowany jest do stosowania w automatycznych skrzyniach biegów, a także w hydraulicznych wspomaganiach układów kierowniczych zarówno w samochodach osobowych, jak i komercyjnych.

Z kolei do skrzyń manualnych przeznaczony jest BIZOL Allround Gear Oil TDL 75W90 wielosezonowy, syntetyczny olej przekładniowy do uniwersalnego zastosowania. Spełnia wymogi większości specyfikacji nowoczesnych pojazdów użytkowych oraz osobowych. Zastosowana w oleju nowoczesna technologia TDL doskonale sprawdza się zarówno w skomplikowanych mechanizmach synchronizowanych i niezsynchronizowanych skrzyń biegów oraz hipoidalnych w przekładniach głównych. BIZOL Allround Gear Oil TDL 75W90 dzięki optymalnej lepkości redukuje tarcie oraz przyczynia się do zmniejszenia zużycia paliwa.

Regularna wymiana płynu przekładniowego to najwłaściwsze postępowanie eksploatacyjne i skuteczny sposób na ochronę przekładni i wydłużenie jej żywotności. Dokładne informacje dotyczące interwałów określa producent, jeśli takich danych brakuje, warto kwestię wymiany płynu przekładniowego skonsultować z mechanikiem. Dbałość o skrzynię biegów nie tylko wydłuża żywotność i wpływa na płynność pracy, ale zwiększa atrakcyjność auta na rynku wtórnym.

 

Źródło: BIZOL

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).