Do końca 2021 roku ma zostać uruchomionych 145 nowych stacji ładowania na 23 placach składowych GEFCO w ośmiu krajach europejskich: Belgii (Ghislenghien), Czechach (Kolin) Francji (Blyes, Le Havre, Hordain, Marckolsheim, Marly-la-Ville, Mulhouse, Nantueuil, Poissy, Rennes, Sochaux i Valenton), Włoszech (Livorno i Parma), Portugalii (Setubal), Słowacji (Trnava), Hiszpanii (Ciempozuelos i Tarragone) oraz Wielkiej Brytanii (Sandtoft i Sheerness).
Przejście na bardziej ekologiczne paliwo wymaga dużych inwestycji w nową infrastrukturę. Nowe stacje ładowania pojazdów elektrycznych będą impulsem dla producentów i dealerów pojazdów elektrycznych. Cieszymy się, że możemy pomóc naszym klientom dostosować się do popytu, zgodnie z naszym motto „Partners, unlimited” – mówi Albert Bouchoucha, Director of Industrial Car Flows, GEFCO.
Projekt o wartości 7 mln euro został uruchomiony w 2020 roku, przy wsparciu zespołu 40 pracowników GEFCO, w odpowiedzi na gwałtowny wzrost rynku pojazdów elektrycznych po wprowadzeniu globalnych zachęt w celu przyspieszenia przejścia na rozwiązania zeroemisyjne. To wygenerowało nowe wyzwania, takie jak stworzenie dostawcom łańcucha dostaw, takim jak GEFCO, możliwości doładowania baterii nowych pojazdów elektrycznych na placach składowych na żądanie, przed dostawą do dealerów i klientów końcowych.
GEFCO połączyło siły z e-Totem, aby zaprojektować i wyprodukować dwa rodzaje stacji ładowania, superładowarek DC 50kW i stacji przyspieszonego ładowania AC 22kW. Wszystkie posiadają dotykowy ekran, wielojęzyczny panel sterujący oraz są połączone z centralnym systemem zarządzania przez łączność 3G/4G z protokołem Open Charge Point Protocol (OCPP) w celu śledzenia operacji w czasie rzeczywistym. Dzięki tej technologii zespoły GEFCO mogą określić poziom naładowania z dokładnością do 1% i śledzić tę wartość za pomocą smartfonów, jak również rozliczać dokładny koszt energii zużytej do ładowania pojazdów.
Te unikalne funkcje zapewniają znaczną poprawę w porównaniu z tradycyjnymi stacjami ładowania, które nie mogą ani wstępnie określić poziomu naładowania, ani automatycznie zatrzymać ładowania, co oznacza, że praca jest kontynuowana do pełnego naładowania. Obecnie GEFCO jest jedynym specjalistą od zarządzania łańcuchem dostaw, który oferuje tak wysoce spersonalizowaną usługę.
Jesteśmy zadowoleni ze współpracy projektowej z GEFCO, polegającej na dostarczaniu dostosowanych, zaprojektowanych i wyprodukowanych w 100% we Francji stacji ładowania pojazdów elektrycznych na potrzeby placów składowych w całej Europie. Od momentu uruchomienia naszej firmy w 2012 roku, ciągle wprowadzamy innowacje i dostosowujemy rozwiązania do potrzeb klientów – podkreśla Hervé SONNEVILLE, Prezes e-Totem.
Źródło: GEFCO