GEFCO Polska powierzono transport ponad 300 tys. maseczek od producenta z Chin do magazynu jednej z największych polskich firm odzieżowych. Towar trafi do Europy na pokładzie rejsów czarterowych.
Innym przykładem transportu odzieży medycznej do Polski jest współpraca z firmą, która dostarcza fartuchy ochronne w ramach kontraktu z Mazowieckim Oddziałem Narodowego Funduszu Zdrowia. Wyczarterowane samoloty transportują tekstylia z Turcji do szwalni w Mołdawii. Następnie gotowe fartuchy są wysyłane drogą lotniczą i transportem drogowym do Polski.
Ze względu na ograniczony ruch powietrzny w Europie dostawy do Polski są kierowane na lotniska w Niemczech lub Holandii. Tam następuje przeładowanie towarów do ciężarówek, które dowożą deficytowe w czasach pandemii produkty do odbiorców końcowych w Polsce.
Transport maseczek i przyłbic ochronnych jest również tematem bieżących rozmów z klientami GEFCO Polska, ponieważ dostępność odzieży ochronnej to jeden z warunków kontynuacji lub wznowienia produkcji przez wiele zakładów przemysłowych w kraju. GEFCO Polska wspiera walkę z koronawirusem również w ramach stałej współpracy z Fundacjami Gajusz i Rozszczepowe Marzenia, Hospicjum dla Dzieci Dolnego Śląska Formuła Dobra oraz Stowarzyszeniem MONAR.
Każda z organizacji otrzymała od GEFCO Polska płyny do dezynfekcji rąk, rękawiczki jednorazowe, podstawowe środki czystości i ręczniki papierowe. Dodatkowo oddział GEFCO w Plewiskach zorganizował zbiórkę książek i planszówek dla Stowarzyszenia MONAR.
GEFCO przetransportowało 64 tony środków medycznych z Szanghaju do Bratysławy, aby wesprzeć walkę z pandemią na terenie Czech i Słowacji. Dostawy odbyły się przy użyciu dwóch samolotów czarterowych Boeing 787, które zostały tymczasowo dostosowane do przewozu ładunków.
Na pokładach znalazło się 6 milionów masek ochronnych, 160 000 respiratorów i 8 000 bezdotykowych termometrów, a także 70 palet suplementów diety. Przesyłki były rozładowywane, sortowane i spaletyzowane przez GEFCO na lotnisku w Bratysławie, a następnie trafiły do sieci aptek i szpitali PENTA na terenie Czech i Słowacji. Oba kraje są pierwszymi w Europie, które wprowadziły obowiązek noszenia maseczek w miejscach publicznych.
GEFCO zorganizowało również transport 750 ton części samochodowych z Chin do Francji, aby zapobiec groźbie przestojów w produkcji. Na pokładach ośmiu rejsów czarterowych do Europy trafiły turbosprężarki, tłoki, panele kontrolne, drzwi i osłony.
Dostawy w trybie door-to-door obejmowały odbiór części transportem drogowym od dostawców z wielu lokalizacji w Państwie Środka, konsolidację i załadunek do wyczarterowanych samolotów towarowych w Szanghaju i transport na lotniska we Francji.
Gdy fabryki samochodów w Europie wstrzymały produkcję, GEFCO zaproponowało rozwiązanie polegające na magazynowaniu towarów przy lotniskach. W ten sposób klienci mają mieć zapewniony szybki dostęp do części w chwili wznowienia produkcji.
Aby pomóc w realizacji takiego scenariusza, GEFCO dostarczyło ponad dwa miliony masek, które mają zadbać o zdrowie i bezpieczeństwo pracowników po ponownym uruchomieniu zakładów. GEFCO dostarczyło także pełną dokumentację transportową, odpowiadało za formalności celne i wprowadzenie transportów paletowych w Europie w celu przyspieszenia i podniesienia wydajności dostaw do fabryk.
Bezpieczeństwo i zdrowie ludzi pozostaje najważniejsze. Jestem dumny z zaangażowania zespołów operacyjnych GEFCO, które potrafiły zorganizować transporty na taką skalę pracując zdalnie. Zdolność naszych zespołów, ich współpraca w zakresie transportu lotniczego, magazynowania, transportu drogowego i organizacji dostaw dla naszych klientów pod presją czasu to doskonały przykład, jak nasze motto Partners Unlimited sprawdza się w dniach prawdziwej próby.
Dyrektor Generalny GEFCO Polska - Rafał Krajewski
Źródło: GEFCO Polska