Mahle wciąż trzyma się swoich przyszłych priorytetów i odgrywa aktywną rolę w kształtowaniu transformacji przemysłu motoryzacyjnego. Pomimo dużego obciążenia spowodowanego trwającym kryzysem koronawirusowym, grupa rozwija swoją działalność w zakresie mechatroniki i elektroniki, tworząc nowe globalne centrum rozwoju mechatroniki w Kornwestheim, niedaleko Stuttgartu w Niemczech.
Około 100 inżynierów pracuje w tym miejscu, aby opracować złożone rozwiązania produktowe dla elektrycznych układów napędowych, siłowników i elektrycznych elementów pomocniczych do pojazdów z napędami hybrydowymi, wodorowymi lub akumulatorowo-elektrycznymi. Firma Mahle zainwestowała średnio dwucyfrowe miliony w założenie centrum. Na początku roku Mahle założyło specjalną jednostkę biznesową dla elektroniki i mechatroniki. Grupa technologiczna spodziewa się dwucyfrowego wzrostu sprzedaży w tym segmencie w ciągu najbliższych dziesięciu lat.
Nasze nowe centrum rozwoju mechatroniki to kolejny ważny krok w transformacji technologicznej Mahle. „Obecnie szczególnie ważne jest, abyśmy opracowali odpowiednią wiedzę i portfolio, abyśmy mogli wyjść z obecnego kryzysu i mieć silniejszą pozycję jako uznany partner technologiczny i rozwojowy w branży motoryzacyjnej.
członek zarządu Mahle odpowiedzialny za jednostkę biznesową Electronics and Mechatronics - Wilhelm Emperhoff
Nowe centrum rozwoju w Kornwestheim dołącza do szeregu najważniejszych ośrodków rozwoju elektroniki i mechatroniki firmy Mahle na całym świecie. W ośrodkach w Šempeter pri Gorici w Słowenii, Walencji w Hiszpanii i w Changshu w Chinach inżynierowie ciężko pracują nad rozwojem działalności badawczo-rozwojowej firmy w tej dziedzinie.
Priorytetowymi obszarami nowego centrum rozwoju są mechatronika, elektryka/elektronika oraz programowanie i oprogramowanie potrzebne do złożonych rozwiązań i systemów produktowych.
Nasza praca tutaj będzie w szczególności koncentrować się na rozwoju kompletnych systemów. Jest to dziedzina, w której mamy duże doświadczenie - doświadczenie, które możemy połączyć z naszą wiedzą w zakresie napędów elektrycznych i elektronicznych systemów sterowania, aby osiągnąć optymalne wyniki.
szef globalnego segmentu biznesowego mechatroniki - dr Armin Messerer
Jednym z przykładów rozwiązania produktowego w tej dziedzinie, które zostało niedawno opracowane w tej lokalizacji, jest elektryczny zawór rozprężny (EXV). EXV jest stosowany w obwodach chłodniczych, aby zapewnić optymalną kontrolę układu klimatyzacji i chłodzenia akumulatorów trakcyjnych.
Komponenty te wejdą do produkcji seryjnej począwszy od 2022 roku i mogą być stosowane w pojazdach z konwencjonalnymi silnikami spalinowymi, a także w zastosowaniach akumulatorowych lub hybrydowych. Produkty takie jak ten zawór rozprężny można wszechstronnie przetestować i zweryfikować w najnowocześniejszych obiektach testowych, takich jak te, które obecnie znajdują się również w Kornwestheim.
W swoim nowym centrum technologicznym Mahle stworzyło nowoczesne przestrzenie biurowe z otwartymi miejscami pracy, coworkingiem i strefami spotkań oraz przeprojektowanymi przestrzeniami socjalnymi.
Środowisko pracy odzwierciedla najnowsze odkrycia dotyczące bezpieczeństwa pracy i projektowania miejsc pracy. Jest nowoczesny i elastyczny oraz ma na celu zachęcanie do komunikacji i kreatywności.
- dr Armin Messerer
Źródło: Mahle