Nowa klasa zastąpi dotychczasową kategorię LMGTE Am w WEC. Seria ta jest oparta na obecnej platformie FIA GT3, która jest stosowana w mistrzostwach na całym świecie. Wystartuje w niej dziewięciu najbardziej rozpoznawalnych producentów w wyścigach GT, wystawiając po dwa samochody, oraz wielu utalentowanych kierowców, w tym m.in. dziewięciokrotny mistrz MotoGP Valentino Rossi, zwycięzca Le Mans Jose Maria Lopez i Doriane Pin z F1 Academy.
Specjalnie na potrzeby LMGT3 Goodyear opracował zupełnie nową specyfikację opon, która powstała we współpracy z producentami i kierowcami. Testy potwierdziły, że nowe ogumienie szybko osiąga optymalne parametry bez konieczności stosowania podgrzewaczy i wytrzymuje dwa lub trzy przejazdy, w zależności od toru.
„Udział w najbardziej wymagających wyścigach długodystansowych FIA pozwala Goodyearowi zaprezentować nowe technologie i przyspieszyć rozwój gamy opon UUHP do pojazdów drogowych. LMGT3 to dla nas doskonale pole testowe, a dla fanów z całego świata z pewnością będzie to wspaniałe widowisko. Spodziewamy się ekscytujących wyścigów, a Katar będzie świetnym miejscem, aby zapoznać się z LMGT3” – powiedział Mathias Kipp, dyrektor Goodyear ds. sprzedaży opon do sportów motorowych.
Katar, gdzie rozpocznie się tegoroczny sezon WEC, jest jednym z najtrudniejszych torów w kalendarzu wyścigów z uwagi na często występujące podczas jazdy silne obciążenia boczne. Po długiej prostej szybko następuje 16 gęsto rozmieszczonych zakrętów, co oznacza, że skuteczność strategii wyścigowej będzie zależeć od odpowiedniego zarządzania oponami, a znalezienie właściwego rytmu na 5,4-kilometrowym torze będzie miało kluczowe znaczenie dla uzyskania najlepszego czasu okrążenia w kwalifikacjach i spójnych przebiegów.
29 lutego
1 marca
2 marca
Pełna lista startujących w rundzie Katar 1812 km jest dostępna TUTAJ.
Źródło: Goodyear
Chcesz być na bieżąco z naszymi informacjami?