Po oficjalnej prezentacji podczas Tokyo Motor Show 2019 odbyła się europejska premiera modelu LF-30 Electrified, zorganizowana podczas konferencji prasowej Lexusa na żywo, w ramach wirtualnego dnia prasowego Międzynarodowego Salonu Samochodowego 2020 w Genewie.
Koncepcyjne ogumienie zostało dopasowane specjalnie do wyglądu Lexusa. Współpracuje z silnikami elektrycznymi i jest opracowane tak, aby poprawić ogólny komfort i osiągi samochodu.
Jesteśmy dumni, że pracowaliśmy nad tym projektem z Lexusem, firmą, która od 30 lat jest pionierem innowacji w dziedzinie mobilności. Ta współpraca po raz kolejny pokazuje, jak ważną rolę mogą odegrać opony w kształtowaniu przyszłości elektrycznej mobilności.
wiceprezes i dyrektor ds. marketingu Goodyear w Europie - Mike Rytokoski
Opona dla LF-30 Electrified posiada kilka innowacyjnych cech:
- Chłodzenie silnika elektrycznego: W oparciu o doświadczenia Goodyear w dziedzinie aerodynamiki, koncepcyjne opony zaprojektowano tak, aby poprawić chłodzenie silników elektrycznych. Chłodne powietrze dostaje się przez wlot w przednim zderzaku, a żebra na oponach kierują strumień w stronę silnika elektrycznego umieszczonego za każdym kołem. Gorące powietrze wytwarzane przez silnik elektryczny jest natomiast wydmuchiwane w kierunku zewnętrznej krawędzi obręczy LF-30 Electrified.
- Zmniejszony opór aerodynamiczny: Konstrukcja opony wraz z zewnętrznym kształtem zmniejszają opór powietrza, co poprawia aerodynamikę Lexusa i zapewnia większą wydajnością i zasięg akumulatorów.
- Redukcja hałasu poprzez biomimikrę: Projektując koncepcyjne opony, Goodyear znalazł inspirację w naturze. Krawędzie czołowe żeber chłodzących są pokryte drobnym aksamitem, jak skrzydła sowy dzięki czemu drapieżnik może bezgłośnie polować w nocy. Za sprawą tego rozwiązania naśladującego przyrodę, hałas toczenia opony zostaje zredukowany do minimum.
Koncepcyjna opona Goodyear dla Lexusa LF-30 Electrified ma rozmiar 285/35R24.