Wynik wspólnych działań przedsiębiorstw można zobaczyć podczas Międzynarodowych Targów Motoryzacyjnych w Genewie 2019. Amerykański koncern oponiarski prezentuje na swoim stanowisku ośmioosobowy autonomiczny autobus o nazwie Olli.
Włączenie tego pojazdu do floty pozwoli Goodyear prowadzić zaawansowane testy mobilności. Badania będą prowadzone m.in. w Ośrodku Testowym Mcity, należącym do Uniwersytetu w Michigan. To publiczno-prywatny instytut badawczo-rozwojowy, który dysponuje terenem około 8 hektarów, wyposażonym w pełną infrastrukturę drogową.
Nasza praca nad projektami pojazdów autonomicznych, takich jak Olli, to kolejny milowy krok na drodze do przyszłych rozwiązań w zakresie mobilności. Uczymy się poprzez programy pilotażowe, organizowane we współpracy z wiodącymi startupami. Przekształcamy zaawansowane dane o pojazdach i ich współdzieleniu w użyteczne informacje. Dzięki nim możemy poprawić wydajność i przynieść przynieść korzyści klientom.
Senior Vice President and Chief Technology Officer - Chris Helsel
Badania z autonomicznymi pojazdami umożliwiają Goodyear analizę różnych aspektów pracy i konserwacji, które należy uwzględnić, gdy poruszają się one samodzielnie. Obejmuje to między innymi przyszłościowe rozwiązania technologiczne w zakresie ogumienia.
Obok Olli, Goodyear wyposaża w opony jeszcze trzy autonomiczne autobusy, należące do luksemburskiego przedsiębiorstwa autobusowego Sales-Lentz. Każdy z nich może przewozić do 14 pasażerów na szeregu lokalnych tras.
Ogumienie zamontowane w tych trzech pojazdach zostało wyposażone w specjalne czujniki zbierające dane operacyjne z realnych zastosowań. Inżynierowie z Centrum Innowacji Goodyear w Luksemburgu wykorzystują zgromadzone informacje do przewidywania prac serwisowych i wypracowywania innych oszczędności.
Źródło: Goodyear