Nowy kontrakt opiera się na wieloletnich relacjach Masters z należącymi do Goodyeara markami Dunlop i Avon.
Rynek wyścigów aut historycznych staje się coraz bardziej zróżnicowany i obejmuje zarówno pojazdy zabytkowe, jak i najnowsze. Aby jak najlepiej odpowiadać na potrzeby uczestników mistrzostw, poszerzyliśmy naszą ofertę opon historycznych w ramach marek Goodyear i Dunlop, inwestując w nowe rozmiary i specyfikacje. Dzięki temu możemy zapewnić zawodnikom opony pasujące do charakteru ich pojazdów – wyjaśnił David Joy, Technical Leader and Sales Account Manager Historic w Goodyear w regionie EMEA.
Opony na potrzeby Masters Historic Racing będą wytwarzane równolegle z aktualnymi liniami produktów Goodyear do Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA i Europejskiej Serii Le Mans LMP2 i LMGT3. Zapewni to prototypom i samochodom GT z portfolio Masters porównywalną spójność, osiągi i trwałość, jak w przypadku nowoczesnych samochodów wyścigowych.
Goodyear będzie dostawcą opon m.in. do serii Masters Racing Legends, w której uczestniczą bolidy Formuły 1 z lat 1966-1985. Mając na koncie 368 zwycięstw w Grand Prix, marka jest najbardziej utytułowanym producentem w historii Formuły 1. Goodyear dominował w tej serii mimo silnej konkurencji ze strony innych firm oponiarskich. Nowo opracowane opony Goodyear F1 stopniowo zastąpią markę Avon w tej kategorii.
Natomiast aktualna gama opon Dunlop z bieżnikiem krzyżowym do historycznych samochodów GT i turystycznych kategorii Pre-66 roku ma zostać rozszerzona, aby jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby rosnącej liczby tego typu aut w wyścigach Masters. Gama opon Dunlop zapewnia osiągi i estetykę, zgodne z przepisami FIA określonymi w Załączniku K.
Jesteśmy niezmiernie zadowoleni z długoterminowego zaangażowania Goodyear w nasze mistrzostwa i dumni, że naszym partnerem jest odnosząca największe sukcesy w historii F1 i 24-godzinnego wyścigu Le Mans firma oponiarska. W ramach nowej umowy Goodyear dostarczy opony zarówno dla klientów Masters, jak i do wyścigów pojazdów historycznych – powiedział Ron Maydon, prezes i założyciel Masters Historic Racing.
Organizacja Masters powstała w 2004 roku i obecnie nadzoruje dziewięć serii wyścigów w Europie, Wielkiej Brytanii i Ameryce Północnej. Kalendarz zmagań obejmuje zróżnicowane kategorie wyścigów pojazdów o szczególnym znaczeniu historycznym, począwszy od aut turystycznych z lat 60., aż po sportowe z 2010 roku.
Źródło: Goodyear