W opracowywanym pojeździe demonstracyjnym Goodyear i TNO będą testować działanie opon komunikujących się z układem sterowania pojazdu, a zwłaszcza z układem zapobiegającym blokowaniu kół podczas hamowania (ABS).
Dzięki połączeniu inteligentnych opon Goodyear z systemem ABS samochodu będzie można zoptymalizować skuteczność hamowania w zależności od sytuacji i stanu opon, jednocześnie wspomagając sterowność pojazdu. Z wcześniejszych badań przeprowadzonych przez Goodyear wynika, że integracja tych dwóch elementów może zmniejszyć stratę drogi hamowania o około 30%.
W badaniach poszukuje się bardziej zaawansowanej integracji, aby zoptymalizować drogę hamowania z uwzględnieniem warunków pracy opony i nawierzchni drogi. Obie firmy koncentrują się na maksymalizacji potencjalnego wpływu na bezpieczeństwo i zrównoważony rozwój i spodziewają się udostępnić wyniki na początku 2022 roku.
Biorąc pod uwagę informacje, jakie opona może przekazać pojazdowi w połączonym środowisku, możliwości są ogromne. TNO w podobny sposób myśli o lepszej przyszłości i cieszymy się, że możemy rozwijać ten projekt, aby zobaczyć, jak możemy nadal poprawiać osiągi pojazdów.
starszy dyrektor ds. innowacyjnych technologii w Goodyear - Chris QueenTNO skupia się na zwiększaniu bezpieczeństwa, wydajności i zrównoważonego rozwoju ruchu i transportu, a ta współpraca ma na celu zaoszczędzenie każdego możliwego centymetra drogi hamowania. Jesteśmy przekonani, że dzięki lepszej integracji opon i systemów hamulcowych możemy przyczynić się do zmniejszenia liczby wypadków i ratowania życia.
Dyrektor Zarządzający Departamentu Ruchu i Transportu TNO - Ellen Lastdrager
Opony są jedynym elementem łączącym pojazd z drogą, a ta kluczowa pozycja pozwala im na przekazywanie informacji zwrotnych, które mogą być użyteczne dla pojazdu. W miarę rozwoju mobilności, gdy pojazdy i miasta stają się coraz bardziej inteligentne, skomunikowane opony Goodyear będą miały na celu zmianę sposobu, w jaki prowadzimy samochód.
Źródło: Goodyear