Goodyear ogłosił nawiązanie długoterminowej współpracy z firmą ZF. Ta strategiczna umowa ma połączyć możliwości oferty Goodyear Total Mobility i rozwiązania Fleet Management Solutions (FMS) marki ZF.
Rozszerzony pakiet zaawansowanych opon i interoperacyjnych rozwiązań do zarządzania oponami i flotą na podstawie danych ma zapewnić firmom transportowym kompleksowe podejście umożliwiające bardziej wydajną i zrównoważoną działalność. Wyjątkowa, dostosowywana indywidualnie propozycja wartości od Goodyear i ZF ma jeszcze bardziej ułatwić flotom i producentom OEM proces transformacji cyfrowej, łącząc wiele strumieni danych za pomocą jednego wspólnego sprzętu telematycznego.
Unikalna propozycja ‘pod klucz’ oferowana przez Goodyear i ZF jest odpowiedzią na rosnącą złożoność związaną z wymagającymi operacjami flotowymi. Pozwala ona operatorom zachować elastyczność i podejmować świadome decyzje w celu wydłużenia czasu sprawności pojazdów, promowania bardziej ekonomicznej jazdy, zwiększenia okresu eksploatacji opon i aktywów, obniżenia emisji i usprawnienia zarządzania obsługą klienta w oparciu o zintegrowany zbiór danych o oponach i flocie, przekładający się na użyteczne informacje.
wiceprezes ds. pojazdów użytkowych Goodyear w Europie - Grégory BoucharlatWspółpraca ZF z Goodyearem łączy wiedzę i szerokie możliwości dwóch liderów branży z dążeniem do oferowania europejskim flotom i konstruktorom naczep korzyści płynących z kompleksowego rozwiązania zarządzania flotami. Nasza zdolność do dostarczania zintegrowanego rozwiązania przy ograniczonych inwestycjach w sprzęt, oznacza że klienci mogą korzystać z uproszczonych operacji, dążąc do uzyskania dalszej wydajności, a także zwiększonego bezpieczeństwa i ochrony ładunku.
Business Leader - Digital Customer Services w dziale systemów kontroli pojazdów użytkowych firmy ZF w regionie EMEA - Peter BalW 2019 r. Goodyear wprowadził na rynek swoją kompleksową ofertę Total Mobility z możliwością dostosowania do indywidualnych potrzeb, zapewniając tym samym pełne monitorowanie opon i zarządzanie nimi, począwszy od montażu odpowiedniego ogumienia w zależności od rodzaju działalności, poprzez planowanie proaktywnej obsługi technicznej, aż po bieżnikowanie. Ta innowacyjna oferta obejmuje system monitorowania ciśnienia w oponach z autorskim algorytmem Goodyear G-Predict, który zapewnia proaktywne ostrzeżenia w czasie rzeczywistym i zapobiega nawet 90% awarii związanych z oponami[1].
Dzięki interoperacyjnemu i elastycznemu rozwiązaniu, opartemu na pojedynczej skrzynce telematycznej o nazwie TX-TRAILERPULSE, klienci mogą teraz korzystać z usług i wsparcia obu firm, w tym z rozwiązań Transics FMS firmy ZF:
Zintegrowana oferta zarządzania oponami i flotą zapewnić ma nową jakość w zakresie widoczności i wydajności operacyjnej:
Współpraca ma bazować na wspólnych możliwościach monitorowania opartego na danych i analityce predykcyjnej, aby pomóc producentom OEM i flotom komercyjnym działającym na terenie UE w płynnym dostosowaniu się do przyszłych wymagań prawnych, w tym przepisów GSR5 TPMS, które wymagają, aby pojazdy HCV były stopniowo wyposażane w system TPMS od lipca 2022 roku. To istotne wsparcie również z punktu widzenia spełnienia rozporządzenia UE w sprawie bezpieczeństwa ogólnego, które nakazuje stosowanie zaawansowanych funkcji bezpieczeństwa.
Wspierając bardziej ekologiczną mobilność, inteligentna technologia monitorowania i opony o niskich oporach toczenia przyczyniają się do pozytywnego wpływu na całkowitą emisję CO2 przez pojazdy. Na przykład, flota licząca 100 pojazdów użytkowych może obniżyć emisję o 4%, a koszt TCO o 40 000 euro rocznie, dzięki oszczędnościom na paliwie poprzez zastosowanie opon o niskich oporach toczenia[2].
W przyszłości partnerzy mają nadal dostarczać najnowocześniejsze i dostosowane do potrzeb wsparcie dla dużych flot i producentów naczep w całej Europie.
[1] Porównanie 50 flot po instalacji systemu Goodyear TPMS w 2019 r.
[2] Potencjalne oszczędności w oparciu o model obliczeniowy Goodyear, uwzględniający opory toczenia nowych opon. Rzeczywiste oszczędności mogą się różnić w zależności od stanu i konserwacji pojazdu, warunków drogowych, zachowania kierowcy i innych czynników.
Źródło: Goodyear