Zwycięzcą sponsorowanych przez Goodyear ETRC 2019 został Jochen Hahn, który wywalczył ten tytuł w imponującym stylu już po raz szósty. Konkurując z aż trzema poprzednimi mistrzami, wygrał siedem z ośmiu rund serii, prowadząc 5,3-tonową ciężarówkę wyścigową Iveco Hahn Racing na oponach Goodyear, o mocy 1 180 koni mechanicznych.
Jochen Hahn z Niemiec zakończył sezon z 370 punktami. Na drugim miejscu znalazł się hiszpański kierowca i były trzykrotny mistrz Europy Antonio Albacete z 268 punktami, a miejsce trzecie zajął Adam Lacko z Czech z dorobkiem 261 punktów, który wygrał serię w 2017 roku.
Zawodnicy ścigali się w specjalnie przygotowanych do tego pojazdach ciężarowych, opartych na ciągnikach siodłowych 4 x 2, o średniej mocy 1200 KM i momencie obrotowym 5500 Nm. Co ciekawe, pojazdy te rozpędzają się od 0 do 100 km/h w 5 sekund i od 30 do 160 km/h w zaledwie 6 sekund.
Goodyear rozpoczął produkcję specjalnie opracowanych opon Truck Racing w 2004 r. i obecnie jest wyłącznym partnerem FIA w ETRC na następne dwa lata. Dzięki temu marka może zademonstrować innowacyjną pozycję lidera w dziedzinie opon ciężarowych i przetestować nowe technologie. Opony Truck Racing są wyposażone w specjalny wzór i mieszankę bieżnika, które zapewniają wymagane osiągi w trudnych i konkurencyjnych warunkach.
Wspieranie Mistrzostw Europy w Wyścigach Samochodów Ciężarowych pozwala zademonstrować wyjątkowe osiągi naszych opon ciężarowych. Ogumienie wyścigowe Goodyear do samochodów ciężarowych, które opracowaliśmy dla tej serii, ma specjalny bieżnik wyścigowy, ale bazują na tych samych karkasach, z których codziennie korzystają tysiące samochodów ciężarowych na drogach Europy. Odporność opon na bardzo wysokie temperatury i siły oddziałujące w wyścigach ciężarówek świadczy o zaawansowanej wytrzymałości naszych karkasów.
dyrektor ds. marketingu opon użytkowych Goodyear w Europie - Maciej Szymański
Źródło: Goodyear