Wymagające zmagania, na które składa się kilka krótkich, dynamicznych wyścigów równoległych, zakończonych wielkim finałem, potrzebują opon o natychmiastowych osiągach. Dla Goodyear najważniejsze jest zapewnienie krótkiego czasu nagrzewania się ogumienia, a także niezmiennych właściwości jezdnych przez cały czas trwania zawodów. Dzięki temu kierowcy będą mogli jechać na pełnym gazie od początku wyścigu.
Opony dla Pure ETCR bazują na technologiach inspirowanych najnowszymi produktami Goodyear dla samochodów elektrycznych oraz nową linią Eagle F1 SuperSport o najwyższych osiągach. Sprawdzona sportowa konstrukcja, ale z bieżnikiem, ma pozwolić kierowcom Pure ETCR jeździć na tym samym ogumieniu zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni.
Jest to zgodne z misją Goodyear i Pure ETCR, której istotą jest wspólna praca nad zrównoważonymi rozwiązaniami dla przyszłości motoryzacji i sportów motorowych. Finalna specyfikacja ogumienia zostanie przedstawiona latem, tuż przed pierwszym wyścigiem Pure ETCR.
Goodyear jest liderem w dziedzinie projektowania ogumienia dla samochodów elektrycznych. W Europie połowa naszych produktów na wyposażenie fabryczne trafia do pojazdów elektrycznych i hybrydowych. Wnosimy do ETCR duże doświadczenie. Pojazdy elektryczne o wysokich osiągach mają inne potrzeby niż samochody na benzynę czy olej napędowy. Są cięższe i mają większy moment obrotowy, dostarczany natychmiast. Goodyear opracował opony, które radzą sobie z natychmiastowym przekazywaniem mocy, zapewniając jednocześnie wysoką przyczepność, trakcję oraz niski opór toczenia. Pozwala to zwiększyć zasięg i efektywność. Nasza współpraca z Pure ETCR to znacznie więcej niż tylko dostarczanie opon wyścigowych. Chcemy wykorzystać wyścigi, aby opracować technologię, która zachwyci kolejną generację kierowców poszukujących wysokich osiągów.
wiceprezes i dyrektor ds. marketingu Goodyear w Europie - Mike Rytokoski
Pure ETCR będzie promowany przez Eurosport Events – organizację, która stoi za WTCR, czyli Pucharem Świata Samochodów Turystycznych FIA, do którego Goodyear także dostarczy opony w sezonie 2020. W tym wyścigu wystąpią wyczynowe samochody wielu producentów.
Jest nam niezmiernie miło powitać Goodyear jako partnera założycielskiego serii Pure ETCR. Wyjątkowe dziedzictwo tej marki w dziedzinie wyścigów i nieustanne dążenie do innowacji i osiągów sprawiają, że Goodyear jest idealnym partnerem dla naszego nowoczesnego, flagowego modelu w wyścigach elektrycznych. To przedsięwzięcie doskonale uzupełnia naszą współpracę w zakresie WTCR, która – jak się spodziewamy – będzie bardzo udana. Co ważne, dzięki zindywidualizowanej konstrukcji o wysokich osiągach, przystosowanej do każdej pogody, do Pure ETCR trzeba produkować mniej opon, a to doskonale wpisuje się w nasze zobowiązania do zrównoważonego rozwoju. Nie mamy wątpliwości, że Goodyear będzie wspaniałym partnerem technicznym i marketingowym Pure ETCR. Dla marki to także doskonała okazja do promocji swojego powrotu do wyścigów na platformie #backtoracing.
dyrektor ds. imprez Eurosport i promotor Pure ETCR - François RibeiroOd momentu ogłoszenia przez Goodyear powrotu do międzynarodowych sportów motorowych (lato 2019), producent zanotował już pierwsze sukcesy. Zespół Jota Sport zwyciężył w Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA w klasie LMP2, a Jackie Chan DC Racing jest liderem w walce o tytuł.
Amerykański koncern został też oficjalnym dostawcą opon dla Pucharu Świata Samochodów Turystycznych FIA oraz czołowych zespołów występujących w Europejskiej Serii Le Mans, a także powrócił do niemieckich i brytyjskich sportów motorowych – w roli nowego, wyłącznego dostawcy opon na brytyjskie mistrzostwa samochodów turystycznych.
Źródło: Goodyear