Nowe oznaczenie widoczne na ścianie bocznej opony ma ułatwić kierowcom elektryków wybór odpowiedniego modelu. Co ważne, opona Goodyear z logo EV-Ready ma być odpowiednia także dla pojazdów o napędzie konwencjonalnym czy hybrydowym, co pozwoli dealerom uprościć zarządzanie zapasami opon w magazynach.
Rozwój elektromobilności postępuje – według prognoz S&P Global, do 2029 roku aż 97% nowych pojazdów produkowanych w Europie będzie przynajmniej częściowo zelektryfikowanych, z czego 61% w pełni elektrycznych [1].
Aby zapewnić użytkownikom aut elektrycznych optymalne osiągi, niższy poziom hałasu i dłuższą żywotność opon, Goodyear opracował specjalne technologie:
Wielu wiodących producentów samochodów wybrało opony Goodyear jako oryginalne wyposażenie swoich pojazdów elektrycznych i hybrydowych, dzięki czemu marka jest obecnie dostawcą OE (Original Equipment) do około 50% pojazdów elektrycznych produkowanych w Europie [3].
Oprócz logo EV, które pojawi się na oponach przeznaczonych na szeroki rynek, Goodyear wprowadza również dwa inne oznaczenia na modelach przeznaczonych jako wyposażenie fabryczne (OE) pojazdów elektrycznych i hybrydowych typu plug-in (PHEV) – Goodyear’s Electric Drive Technology (EDT) i Electric Drive Ready (EDR). Symbole te potwierdzają zastosowanie technologii dopasowanych do konkretnych potrzeb danego pojazdu, takich jak połączenie wysokiej ładowności, określonych właściwości jezdnych i hałasu oraz innych kryteriów.
W pojazdach EV i PHEV kładzie się większy nacisk na takie atrybuty jak redukcja hałasu, komfort, trwałość i opory toczenia. Jesteśmy dumni, że możemy zaoferować opony przystosowane do potrzeb tych aut w całym naszym asortymencie, zapewniając wszystkim kierowcom możliwość czerpania korzyści z dekad badań i rozwoju Goodyear w zakresie technologii opon. Z niecierpliwością czekamy na nowe logo Goodyear EV-Ready na wszystkich nowych oponach od początku 2024 roku – skomentował Laurent Colantonio, starszy dyrektor Goodyear ds. technologii w dywizji opon osobowych w regionie EMEA.
[1] Globalna prognoza produkcji silników S&P (październik 2023 r.)
[2] W zależności od typu pojazdu, jego prędkości i nawierzchni drogi. Na podstawie wewnętrznych pomiarów drogowych pojazdu, testowanych w lutym 2018 r., styczniu 2018 r., listopadzie 2017 r. i październiku 2011 r. przez inżynierów Goodyeara w Luksemburgu. Rozmiar opony: 225/55R17, samochody VW Passat Alltrack i Ford Kuga oraz 255/45R18 w Audi A7.
[3] Wewnętrzne szacunki Goodyear wykonane we wrześniu 2023 r.
Źródło: Goodyear