Dłuższe przebiegi i wydajność paliwowa to kluczowe zalety nowych linii opon dla flot działających na międzyregionalnych i długodystansowych trasach. Nowe produkty odpowiadają na ciągłe zapotrzebowanie na ogumienie o doskonałej trakcji przez cały okres eksploatacji i we wszystkich warunkach pogodowych, a przy tym zdolne poradzić sobie ze zmiennym obciążeniem. Nowe generacje KMAX GEN-2 i FUELMAX GEN-2 zastępują istniejące produkty KMAX i FUELMAX.
Linie produktów KMAX i FUELMAX zostały wprowadzone na rynek w 2013 r., aby pomóc flotom w obniżeniu ich kosztów operacyjnych. Nowe generacje opon KMAX GEN-2 i FUELMAX GEN-2 oferują jeszcze więcej korzyści w zakresie oszczędności paliwa, łączności i wydłużenia przebiegów we wszystkich warunkach pogodowych. Dziś widzimy potrzebę bardziej zrównoważonych osiągów w zastosowaniach międzyregionalnych i dalekobieżnych, zapewniających płynną i wydajną codzienną eksploatację. Nowe linie oferują właścicielom flot możliwości dalszego obniżania całkowitych kosztów operacyjnych.
wiceprezes działu opon użytkowych Goodyear w Europie - David Anckaert
Opony Goodyear KMAX GEN-2 na oś prowadzącą i napędową, dedykowane dla flot regionalnych, jak mówi producent, zapewniają wysokie przebiegi, umożliwiając optymalizację żywotności ogumienia i pokonywanie trudnych warunków drogowych. Ogólne zalety produktów z serii KMAX D GEN-2 to, jak podaje Goodyear, do 25% lepsza trakcja we wszelkich warunkach atmosferycznych, 15% wyższa odporność na uszkodzenia i 5% lepsza efektywność paliwowa* przy jednoczesnym utrzymaniu długich przebiegów, charakterystycznych dla poprzedniej generacji KMAX.
Opony Goodyear FUELMAX GEN-2 na oś prowadzącą i napędową opracowano z myślą o przewozach międzyregionalnych i dalekobieżnych. Mają zapewniać wysoką efektywność paliwową w połączeniu ze zwiększonymi przebiegami, doskonałą trakcję i obniżoną emisję hałasu. Ogumienie FUELMAX GEN-2 to, jak podaje Goodyear, do 10% dłuższe przebiegi, do 30% lepsza trakcja w każdych warunkach pogodowych i niższy poziom hałasu**, przy jednoczesnym utrzymaniu tej samej wydajności paliwowej co poprzednia generacja opon FUELMAX.
Wszystkie nowe opony KMAX GEN-2 i FUELMAX GEN-2 zawierają identyfikację radiową (RFID). Wbudowana wewnątrz opony, pozwala na łączność z systemem chmury na poziomie indywidualnego numeru seryjnego, co umożliwia łatwą identyfikację i łączność z systemami zarządzania oponami i śledzenia. Przekłada się to na efektywne dysponowanie przepływem opon, a także zapobiega kradzieży.
Wszystkie nowe opony, jak informuje Goodyear, spełniają rygorystyczne wymagania przepisów dotyczących opon zimowych, w tym z oznaczeniem 3PMSF. Ze względu na najlepsze w swojej klasie niskie opory toczenia, nowe serie opon KMAX GEN-2 i FUELMAX GEN-2 mają przyczyniać się również do zmniejszenia emisji CO2 przez pojazdy ciężarowe i tym samym wspierać spełnienie przyszłych, ambitnych wymogów prawnych w tym zakresie.
Opony KMAX S GEN-2 wyposażone są w technologię żeber IntelliMax z lamelami Flexomatic, dzięki czemu mają zapewniać precyzyjne prowadzenie i długie przebiegi. Inne zalety to krótka droga hamowania przez cały okres eksploatacji oraz niskie opory toczenia, które pozwalają zaoszczędzić paliwo we wszystkich warunkach pogodowych. Dobra efektywność paliwowa to zasługa także unikalnej receptury chemicznej mieszanki gumy i sieci polimerów, które wspólnie z zoptymalizowanym kształtem ogumienia odpowiadają również za lepsze parametry zużycia bieżnika i dłuższe przebiegi.
Opony na oś prowadzącą KMAX S GEN-2 w zależności od rozmiaru uzyskały kategorię ‘B’ lub ‘C’ pod względem efektywności paliwowej, ‘B’ pod względem przyczepności na mokrej nawierzchni oraz pojedynczą lub podwójną falę pod względem poziomu hałasu zewnętrznego.
Ogumienie KMAX D GEN-2 na oś napędową posiada podwójną mieszankę bieżnika. Jedna warstwa gumy ma zapewniać wysoką odporność na ścieranie, a druga oferować bardzo dobrą efektywność paliwową. Lepsza ochrona, trwałość osnowy oraz dynamiczne usuwanie kamieni to kolejne zalety konstrukcyjne nowego produktu. Warto zauważyć, że osnowa została dodatkowo zoptymalizowana pod kątem zmian obciążenia użytkowego, co ma gwarantować dłuższe przebiegi i regularne zużycie w szerokim zakresie zastosowań i warunków obciążenia. Ponadto kierunkowy bieżnik, wyposażony w lamelki i duże rowki barkowe, wyróżnia się zwiększoną przyczepnością przez cały okres eksploatacji opon i dłuższą żywotnością całkowitą. Co ważne, nawet przy 75% zużyciu opona KMAX D GEN-2 ma mieć znacznie większy potencjał trakcyjny niż jej poprzedniczka KMAX D.
KMAX D GEN-2 w zależności od rozmiaru uzyskują** kategorię ‘C’ lub ‘D’ pod względem efektywności paliwowej, ‘B’ lub ‘C’ w zakresie przyczepności na mokrej nawierzchni oraz symbol pojedynczej fali w kategorii poziomu hałasu zewnętrznego.
Linia Goodyear KMAX GEN-2 składa się z: dziewięciu rozmiarów opon KMAX S GEN-2 na oś prowadzącą i siedmiu rozmiarów opon KMAX D GEN-2 na oś napędową.
Opona na oś prowadzącą FUELMAX S GEN-2 została opracowana z myślą o optymalnych przebiegach połączonych ze zwiększoną trakcją. Technologia żeber IntelliMax oraz lamele Flexomatic mają zapewniać precyzyjne prowadzenie, długie przebiegi, krótką drogę hamowania przez cały okres eksploatacji ogumienia i niskie opory toczenia we wszystkich warunkach pogodowych.
Inne korzyści to lepsze hamowanie na mokrej nawierzchni, skuteczniejsza trakcja dzięki wyraźnie widocznym lamelom nawet gdy opona jest zużyta w 75% oraz równomierne zużycie bieżnika. Mieszanka bieżnika została opracowana tak, aby zapewnić lepszą efektywność paliwową i wysoką odporność na ścieranie.
FUELMAX S GEN-2 w zależności od rozmiaru uzyskują** kategorię ‘B’ pod względem efektywności paliwowej, ‘B’ lub ‘C’ pod względem przyczepności na mokrej nawierzchni oraz symbol pojedynczej fali w kategorii poziomu hałasu zewnętrznego.
Ogumienie na oś napędową FUELMAX D GEN-2 charakteryzuje się większą liczbą pogłębionych lameli, zapewniających trakcję przez cały okres eksploatacji we wszystkich warunkach pogodowych, dobrą skutecznością hamowania na mokrej nawierzchni oraz zgodnością z wymogami oznaczenia symbolem 3PMSF. Technologia IntelliMax z ukrytymi rowkami w kształcie kropli deszczu usztywnia bieżnik w miarę obracania się opony. Z kolei duże rowki na barkach zwiększają przyczepność przez cały okres eksploatacji i wydłużają całkowitą żywotność ogumienia. Co ciekawe, nowy wzór bieżnika pozostaje wyraźnie widoczny nawet wtedy, gdy opona jest zużyta w 75%. Ponadto nowa konstrukcja i kształt osnowy pozostają stabilne, co pozwala uniknąć nieregularnego zużycia i zapewnić wysoki potencjał przebiegów. Na uwagę zasługuje też fakt, że mieszanka bieżnika została zoptymalizowana pod kątem oszczędności paliwa i wysokiej odporności na ścieranie.
Opony FUELMAX D GEN-2 uzyskują** ocenę ‘B’ pod względem efektywności paliwowej, w zależności od rozmiaru ‘B’ lub ‘C’ pod względem przyczepności na mokrej nawierzchni oraz symbol pojedynczej fali w kategorii poziomu hałasu zewnętrznego.
Linia FUELMAX GEN-2 składa się z: dziewięciu rozmiarów opon FUELMAX S GEN-2 na oś prowadzącą oraz siedmiu rozmiarów opon FUELMAX D GEN-2 na oś napędową. Kolejne rozmiary są w przygotowaniu.
Produkty KMAX GEN-2 i FUELMAX GEN-2 dla przewozów regionalnych i długodystansowych dopełniają segment ciężarowych opon drogowych Goodyear, w skład którego wchodzą również najlepsze w klasie wydajności paliwowej opony FUELMAX PERFORMANCE na oś prowadzącą, napędową i wleczoną, dedykowane dla przewozów długodystansowych.
* W zależności od rozmiaru i typu.
**Rozmiarów w przygotowaniu jeszcze nie skategoryzowano.
Źródło: Goodyear