Goodyear zwiększa swoją aktywność w Mistrzostwach Europy FIA w Wyścigach Pojazdów Ciężarowych przyjmując rolę sponsora tytularnego. Od tego roku seria będzie oficjalnie znana pod nazwą Mistrzostwa Europy Goodyear FIA w Wyścigach Pojazdów Ciężarowych, czyli Goodyear FIA ETRC.
Mistrzostwa Goodyear FIA ETRC to szczytowe osiągnięcie w wyścigach pojazdów ciężarowych. Stanowią one platformę dla branży transportowej, na której można zademonstrować osiągi i trwałość pojazdów i podzespołów, wprowadzić przełomowe technologie i pokazać postępy w kierunku zrównoważonej przyszłości. W 2022 r. odbędzie się osiem rund, podczas których zespoły odwiedzą wiele czołowych torów wyścigowych w Europie, sprawdzając opony Goodyear nie tylko na torze, ale także w codziennej pracy floty transportowej.
W 2022 r. FIA ETRC kontynuuje dążenie do bardziej ekologicznej przyszłości, wprowadzając w 100% odnawialny biodiesel HVO. Będą to pierwsze mistrzostwa regulowane przez FIA, w których stosuje się zrównoważone biopaliwo. Opierając się na doświadczeniach w zakresie rozwoju gamy produktów drogowych o najwyższej efektywności paliwowej i niskiej emisji, Goodyear będzie ściśle współpracował z ETRA (Europejskie Stowarzyszenie Wyścigów Pojazdów Ciężarowych) w celu wprowadzania nowych technologii w nadchodzących latach.
Ponadto amerykański producent podzieli się swoją wiedzą w zakresie konstruowania opon, które mają zapewniać doskonałe osiągi w różnych warunkach, a jednocześnie być trwałe dzięki zastosowaniu technologii wytrzymałej osnowy. Te cechy użytkowe, jak również zaawansowane systemy Goodyear w zakresie inteligentnego monitorowania opon, są tak samo ważne zarówno podczas wyścigów FIA ETRC, jak i dla maksymalizacji przychodów oraz minimalizacji przestojów w codziennej działalności transportowej.
Cieszymy się, że możemy wzmocnić nasze zaangażowanie w Mistrzostwa Europy w Wyścigach Pojazdów Ciężarowych, zostając oficjalnym sponsorem tytularnym. Jako marka opon, która odniosła największe sukcesy w historii Formuły 1 i oficjalny dostawca ogumienia do wielu czołowych zawodów na świecie, w tym Mistrzostw Świata w Wyścigach Długodystansowych (WEC) i Nascar, mamy bogate dziedzictwo w sportach motorowych. Zostało ono jeszcze bardziej wzmocnione dzięki pierwszym mistrzostwom regulowanym przez FIA pod szyldem Goodyear. Cieszymy się, że będziemy ściśle współpracować z Europejskim Stowarzyszeniem Wyścigów Pojazdów Ciężarowych na rzecz bardziej ekologicznej przyszłości. Ekstremalne warunki, takie jak podczas wyścigów, to najlepszy poligon doświadczalny, który pozwala nam uzyskać cenne informacje na temat odkształcania opon, kontrolowania temperatury i oporów toczenia. Przesuwamy granicę innowacyjności, aby zmaksymalizować wyniki osiągane przez zespoły i firmy transportowe. Będziemy to robić w naszych poszukiwaniach bardziej zrównoważonych materiałów i wydajnych systemów zarządzania oponami, aby połączyć wszystkie zalety – powiedział Maciej Szymański, dyrektor ds. marketingu opon użytkowych Goodyear w Europie.
FIA ETRC dąży do tego, aby stać się wiodącą platformą dla zrównoważonych technologii w branży przewozów drogowych, a jednocześnie uczynić wyścigi pojazdów ciężarowych istotną platformą badawczo-rozwojową dla producentów. Zarówno Goodyear, jak i FIA ETRC mają te same cele, polegające na wprowadzaniu w branży coraz bardziej zrównoważonych rozwiązań, dlatego cieszymy się, że możemy zintensyfikować nasze zaangażowanie i włączyć Goodyear jako partnera w naszą podróż ku bardziej zrównoważonej przyszłości wyścigów pojazdów ciężarowych – wyjaśnił Georg Fuchs, dyrektor zarządzający ETRA.
Goodyear jest także oficjalnym partnerem oponiarskim innych serii, w których wprowadzane będą biopaliwa – Mistrzostw Świata FIA w Wyścigach Długodystansowych, czyli FIA WEC (w tym 24-godzinnego wyścigu Le Mans) i Europejskiej Serii Le Mans, czyli ELMS – oraz partnerem-założycielem w pełni elektrycznej serii wyścigu FIA ETCR – Pucharu Świata Samochodów eTouring, w którym każdy zespół i kierowca korzysta z indywidualnej wersji opony Goodyear Eagle F1 SuperSport, opracowanej specjalnie dla pojazdów elektrycznych.
Źródło: Goodyear