Od marca szybkie rozprzestrzenianie się COVID-19 drastycznie wpłynęło na wszystkie gałęzie przemysłu w całej Europie. Niektóre branże musiały przyspieszyć produkcję, aby zaradzić nagłemu wzrostowi popytu. Inne przestawiły się na niską podaż, ponieważ zaobserwowały znaczny spadek popytu na rynku, w miarę jak przedsiębiorstwa ograniczały swoją aktywność w celu zapobiegania dalszemu rozprzestrzenianiu się wirusa.
Obsługując różne branże, zarządzający flotami musieli w bardzo krótkim czasie zmienić swoje codzienne działania.
W zależności od głównej działalności floty, bardzo szybko zaobserwowaliśmy rozwój dwóch przeciwstawnych sił na rynku. Widzimy, że wielu naszych klientów flotowych pracuje w nadgodzinach dostarczając niezbędne towary, takie jak żywność, artykuły medyczne i chemiczne. Dla nich czas pracy i dostępność kierowców są obecnie jeszcze ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Z drugiej strony, floty dotychczas stanowiące ważny element łańcucha dostaw materiałów dla branży motoryzacyjnej i przemysłu notują teraz przestoje z powodu zamknięcia fabryk.
wiceprezes Goodyear ds. opon użytkowych w Europie - Grégory Boucharlat
Aby odciążyć kierowników flot, Goodyear powołał specjalny proaktywny zespół serwisowy, którego zadaniem jest zarządzanie alertami oraz rozwiązywanie ewentualnych problemów. Za każdym razem, gdy system monitorowania opon w pojeździe odnotuje np. nagły spadek ciśnienia albo wzrost temperatury w ogumieniu wysyła sygnał, a zespół techników natychmiast przystępuje do analizy sytuacji i rozwiązuje potencjalne problemy z oponami, zanim jeszcze do nich dojdzie.
Opierając się na systemach danych, którymi zarządza Goodyear, zespół ma pełny wgląd do historii alertów, wiedzę pozwalającą ocenić stopień aktualnego problemu i jest w stanie zlokalizować pojazd. W razie potrzeby kierowca może liczyć na pomoc najbliższego serwisu, zrzeszonego w sieci zarządzanej przez amerykańskiego producenta opon.
Aby zagwarantować szybki czas reakcji w całej Europie, 24 godziny na dobę, siedem dni w tygodniu, Goodyear codziennie monitoruje dostępność techników ServiceLine24H. Na zakończenie procesu kierownik floty jest informowany, że ciężarówka jest gotowa do dalszej drogi.
Czas pracy, niezawodność pojazdów oraz partnerów są teraz szczególnie ważne dla firm transportowych. Pomimo ograniczeń operacyjnych spowodowanych wprowadzeniem środków ostrożności, Goodyear kontynuuje obsługę klientów flotowych w Europie przy pomocy sieci TruckForce. Jednym z ponad 2000 ogólnoeuropejskich usługodawców jest niemiecki serwis F. + H. Dreikluft Reifenhandel GmbH z Eppingen.
Robimy wszystko, aby wspierać kierowców ciężarówek w tych trudnych czasach. Nasze jednostki mobilne pracują w dzień i w nocy, 7 dni w tygodniu, aby pomóc flotom dostarczającym niezbędne towary. Ostatnio mieliśmy do czynienia z jednym szczególnym przypadkiem. Przejechaliśmy 240 km tam i z powrotem, aby obsłużyć awarię niskoprofilowej opony na osi napędowej w załadowanej ciężarówce. Wezwanie przyszło przez Serviceline 24h o godzinie 21:44. W magazynie mieliśmy oponę Goodyear KMAX D GEN-2 w rozmiarze 315/45 R 22,5, a nasz technik natychmiast wyruszył na drogę, aby pomóc ciężarówce oddalonej o 120 km. Niedługo po północy pojazd był gotowy do następnej dostawy do klienta.
właściciel i kierownik serwisu F. + H. Dreikluft Reifenhandel GmbH - Gerhard Dreikluft
Partnerom, którzy tymczasowo musieli ograniczyć lub wstrzymać działalność flotową, Goodyear dostarcza narzędzia do przeprowadzenia kontroli floty, a także zalecenia dla kierowców, w jaki sposób sprawdzać opony przed ponowną eksploatacją pojazdu.
Od kilku tygodni wiele samochodów ciężarowych i przyczep stoi na parkingach, co umożliwia szeroko zakrojone kontrole pojazdów i podzespołów, prewencyjną konserwację oraz montaż nowego sprzętu. W efekcie zauważyliśmy także zwiększone zapotrzebowanie i zainteresowanie klientów instalacją opracowanych przez Goodyear systemów monitorowania ciśnienia w oponach, ponieważ floty coraz częściej dostrzegają wartość dodaną tego typu działań.
- Grégory Boucharlat
Źródło: Goodyear