Maciej Szymański, Dyrektor Marketingu Goodyear ds. opon użytkowych w Europie, wyjaśnia: Operatorzy autobusów znajdują się pod coraz większą presją, aby realizować cele środowiskowe, a jednocześnie dostosowywać się do zmieniających się trendów w mobilności miejskiej. Goodyear koncentruje się na ułatwianiu przejścia do neutralnej dla klimatu przyszłości, dostarczając technologie, które pozwolą zwyciężyć w szybko zmieniającym się środowisku transportu zbiorowego. Naszym celem jest wspieranie menedżerów flot autobusowych w obniżaniu emisji dwutlenku węgla poprzez zwiększanie efektywności energetycznej za pomocą niskoemisyjnych opon, a także inteligentnych systemów monitorowania opon.
Oparta na sprawdzonej konstrukcji URBANMAX MCA, nowa opona MCA HL+ jest przystosowana do obsługi dodatkowej masy akumulatorów przy jednoczesnym zmniejszeniu zużycia energii. Technologie zastosowane w nowym modelu, wyrażone w nowej mieszance bieżnika, projekcie i konstrukcji, wspierają potrzeby operatorów w zakresie redukcji emisji CO2 i hałasu, szczególnie w gęsto zaludnionych obszarach.
URBANMAX MCA HL+ jest dostosowana do każdej pozycji na osi, charakteryzuje się wysoką nośnością – wytrzymuje 8-tonowy nacisk na oś, wymagany przez nowoczesne autobusy elektryczne lub hybrydowe.
Opona URBANMAX MCA jest znana z wysokiego potencjału przebiegu, trakcji i przyczepności w każdych warunkach pogodowych, nieodzownych w wymagających środowiskach miejskich. Od wielu lat ta linia produktów cieszy się zaufaniem wiodących firm transportowych w całej Europie, ponieważ zaspokaja potrzeby zarówno spalinowych, jak i alternatywnych układów napędowych. Nowy model URBANMAX MCA HL+ oferuje niższe opory toczenia, aby jeszcze bardziej podnieść efektywność energetyczną i paliwową, a także zwiększoną nośność, która wspiera wydłużenie zasięgu autobusów elektrycznych – mówi Szymański.
Podczas gdy wydajność energetyczna jest na pierwszym planie zainteresowań menedżerów flot, trwałość pozostaje kluczowym czynnikiem w prowadzeniu działalności autobusowej. Autobusy muszą zmierzyć się z wymagającymi warunkami drogowymi, w tym uderzeniami w krawężniki, wybojami, garbami, obszarami miejskimi z ciasnymi średnicami zawracania i regularną jazdą w trybie stop-start.
Ponieważ transport publiczny utrzymuje miasta w ruchu, usługi muszą być świadczone bez względu na pogodę, dlatego gama opon URBANMAX MCA jest przystosowana do pracy przez cały rok, o czym świadczy też oznaczenie 3PMSF na ścianie bocznej, potwierdzające gotowość do pracy na ośnieżonych i oblodzonych nawierzchniach.
Każdy przestój może poważnie zakłócić rozkład jazdy pasażerów, dlatego Goodyear skupił się na szeregu technologii, które łączą w sobie wytrzymałość i energooszczędność. Firma zintegrowała także czytniki RFID, które umożliwiają łatwą identyfikację i łączność z systemami zarządzania i śledzenia opon, co jeszcze bardziej usprawnia zarządzanie nimi.
W ramach wsparcia ekologicznych celów firm transportowych, nowa gama opon nadaje się również do bieżnikowania w ramach programu Goodyear.
Cechy technologiczne opon URBANMAX MCA HL+
Źródło: Goodyear