Goodyear zoptymalizował model Vector 4Seasons Gen-3 pod kątem wymagań najnowszych pojazdów, takich jak Audi SQ8 e-tron, Ford Explorer oraz BMW X3, a dzięki niskim oporom toczenia i obniżonemu poziomowi hałasu może być stosowana także w autach elektrycznych, takich jak Volkswagen ID.Buzz i ID.7. Część nowych rozmiarów została wyposażona w technologie Goodyear SealTech i SoundComfort.
Goodyear SealTech jest innowacyjną technologią, która ma zapewniać automatyczne uszczelnianie przebicia bieżnika opony o średnicy do 5 mm, a SoundComfort może zmniejszyć hałas w kabinie nawet o 50%[1]. Warto podkreślić, że SoundComfort wykorzystuje specjalną poduszkę dźwiękową wypełniającą wnętrze opony, co jest istotne zwłaszcza dla pojazdów elektrycznych.
Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 ma gwarantować wysokie osiągi zarówno w lecie, jak i zimą – posiada certyfikat 3PMSF potwierdzający jego właściwości zimowe. Dzięki nowoczesnemu wzorowi bieżnika ma zapewniać wysoką przyczepność na mokrej, ośnieżonej i oblodzonej drodze. Specjalnie opracowana mieszanka gumowa utrzymuje swoje właściwości w różnych warunkach temperaturowych, co przekłada się na optymalne osiągi zarówno na suchej nawierzchni, jak i w innych warunkach atmosferycznych.
Sukces Goodyear Vector 4Seasons potwierdzają zwycięstwa w testach uznanych magazynów motoryzacyjnych, takich jak „Auto Bild”, które porównały różnorodne modele opon całorocznych dostępnych na rynku [2].
„Nasza najbardziej zaawansowana opona całoroczna, wyposażona w najnowocześniejsze technologie, znacząco przyczyniła się do popularyzacji opon całorocznych w Europie. Szeroka gama dostępnych rozmiarów świadczy o tym, że Goodyear jest liderem w innowacjach oponiarskich. Rozszerzenie oferty pozwoli naszym partnerom oferować opony Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 większej liczbie klientów z różnorodnymi pojazdami, zapewniając wydajność i wygodę, których poszukują” – powiedziała Sonia Leneveu, dyrektor marketingu Goodyear ds. opon osobowych w Europie.
[1] W zależności od typu pojazdu, jego prędkości i nawierzchni drogi. Na podstawie wewnętrznych pomiarów drogowych pojazdu, testowanych w lutym 2018 r., styczniu 2018 r., listopadzie 2017 r. i październiku 2011 r. przez inżynierów Goodyeara w Luksemburgu. Rozmiar opony: 225/55R17. Samochody testowe: VW Passat Alltrack i Ford Kuga oraz opona 255/45R18 w Audi A7.
[2] „Auto Bild” wydanie nr 39/2022. Samochód testowy: Volkswagen Polo. Testowany rozmiar opon: 195/55R16. Oceniane marki: Goodyear, Dunlop, Bridgestone, Continental, Falken, Firestone, Hankook, Maxxis, Michelin, Nexen, Nokian, Kleber, Kumho, Toyo, Vredestein. Łącznie przetestowano 35 opon, 15 marek opublikowanych w teście.
Źródło: Goodyear
Chcesz być na bieżąco z naszymi informacjami?