Goodyear zaprezentował w Hanowerze oponę ciężarową opartą o recykling | MOTOFAKTOR

Goodyear zaprezentował w Hanowerze oponę ciężarową opartą o recykling

Goodyear zaprezentował podczas trwających targów IAA Transportation w Hanowerze nowe ogumienie, składające się aż w 63% z materiałów zrównoważonych.

 

 

Unikalna odmiana krzemionki z popiołu z łusek ryżu i olej rzepakowy to tylko część z 15 składników odnawialnych, które znalazły się w 20 elementach najnowszej, demonstracyjnej opony Goodyear do pojazdów ciężarowych. Nowe ogumienie, składające się aż w 63% z materiałów zrównoważonych, zostało premierowo zaprezentowane, jako model demonstracyjny, na trwających targach IAA Transportation w Hanowerze.

 

Prototypowy model jest oznaczony symbolem „A” pod względem efektywności paliwowej, co oznacza, że może zapewnić taką samą oszczędność paliwa, jak obecnie oferowane najbardziej efektywne opony Goodyear do pojazdów ciężarowych.

 

Niektóre ze zrównoważonych komponentów zastosowanych w nowej oponie to:

 

  • Unikalna odmiana krzemionki wytwarzana z popiołu z łusek ryżu, produktu ubocznego z przetwarzania ryżu, który często jest wyrzucany na wysypiska śmieci. Z niego wyprodukowano wysokiej jakości krzemionkę – składnik często stosowany w oponach w celu poprawy przyczepności i zmniejszenia zużycia paliwa.
  • Cztery różne rodzaje sadzy, które są produkowane z metanu, dwutlenku węgla, oleju roślinnego oraz z oleju pochodzącego z pirolizy opon wycofanych z eksploatacji. Sadza jest dodawana do opon w celu wzmocnienia mieszanki oraz zwiększenia trwałości bieżnika – tradycyjnie wytwarzana pochodzi ze spalania różnych rodzajów produktów ropopochodnych lub smoły węglowej.
  • Olej rzepakowy jest surowcem pochodzenia biologicznego, co pozwala zmniejszyć zużycie produktów ropopochodnych. Stosowanie oleju rzepakowego w oponach to innowacja Goodyear, która ma pomagać utrzymać elastyczność mieszanki gumowej opony w zmiennych temperaturach. Celem firmy jest całkowite zastąpienie olejów ropopochodnych w jej produktach do 2040 roku.
  • Poliester techniczny, możliwy do zastosowania w produkcji kordu oponowego, co ma poprawiać możliwości bieżnikowania. Poliester jest uzyskiwany z recyklingu plastikowych butelek i innych plastikowych odpadów, a przekształcenie go w jego podstawowe substancje chemiczne pozwala uzyskać właśnie poliester techniczny.

 

Opona ze zrównoważonych materiałów, ma zapewniać niskie opory toczenia i w pełni nadawać się do bieżnikowania. Może też być podłączona do systemu monitorowania stanu opon za pomocą rozwiązań Goodyear Total Mobility, dzięki czemu ma pozytywnie wpłynąć na obieg zamknięty i klimat.

 

Rozwój naszej zintegrowanej oferty produktów i rozwiązań mobilnych pod parasolem Goodyear Total Mobility może jeszcze bardziej wesprzeć naszych klientów na wymagającym rynku transportowym i pomóc im w realizacji własnych celów w zakresie zrównoważonego rozwoju. Goodyear jest zaangażowany w rozwój takich produktów i rozwiązań, które pomagają wspierać ambicje i dążenia naszych partnerów biznesowych do bycia bardziej konkurencyjnymi, wydajnymi oraz zrównoważonymi – powiedział Grégory Boucharlat, wiceprezes w pionie opon użytkowych w Europie.

 

Kierunek rozwoju Goodyear Total Mobility ma być zgodny z oczekiwaniami i wyzwaniami, jakie stoją przed branżą transportową w Europie. Ostatnie badanie Sustainable Reality Survey, przeprowadzone przez Goodyear z udziałem ponad 1400 przedstawicieli branży transportowej, potwierdza, że osiągnięcie celów zrównoważonego rozwoju jest ważnym elementem działalności flot.

 

Źródło: Goodyear

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).